پایان امپراتوری غول رسانه‌ای امریکا

۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۸۷۷
پایان امپراتوری غول رسانه‌ای امریکا

 فایننشال تایمز:

دیزنی بخش بزرگی از سهام کمپانی قرن بیست و یکم فاکس متعلق به روبرت مرداک را می‌خرد. این روزنامه در صفحه اول خود با اعلام این خبر به تشریح این قرارداد پرداخته است. به گزارش فایننشال تایمز، شرکت دیزنی اعلام کرده است برای خرید بخش بزرگی از کمپانی فاکس قرن بیست و یکم به مبلغ ۵۲ میلیارد دلار با این شرکت به توافق رسیده است. باب ایگر مدیرعامل دیزنی در این باره گفته که شرکتش از این اتفاق بسیار خوشحال است و این فرصت را برای گسترش فیلم‌های پرفروشی مانند آواتار و جنگ ستارگان که کمپانی فاکس ساخته، غنیمت می‌داند. به این ترتیب بیش از نیم قرن امپراتوری روبرت مرداک غول رسانه‌یی ۸۶ساله به پایان می‌رسد.

تغییر رویه آقای مرداک و فروش دارایی‌های خود به جای افزایش دارایی‌ موجب تعجب بسیاری شده است که گمان می‌کردند او تجارت خود را به پسرانش، جیمز و لاخلان واگذار خواهد کرد. کمپانی قرن بیست‌ویکم فاکس اعلام کرده می‌خواهد باقیمانده دارایی‌های خود را تحت قالب شرکتی جدید با عنوان نیوفاکس اداره کند.

 واشنگتن پست:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از اظهارات ولادیمیر پوتین در کنفرانس خبری سالانه منتشر کرده است. به گزارش واشنگتن پست، ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه در کنفرانس خبری سالانه خود به بررسی عملکرد و وضعیت دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا پرداخت. پوتین در این کنفرانس در مورد اتهام دخالت روسیه در انتخابات 2016 امریکا گفت: «این حرف‌ها را مخالفان رییس‌جمهوری امریکا به دروغ گفته‌اند و هدفشان آن است که فعالیت‌های ترامپ را نامشروع جلوه دهند. » به نظر می‌رسد که با دفاع پوتین از عملکرد ترامپ، منتقدان و مخالفان ترامپ بیش از گذشته درباره حمایت روس‌ها از روی ‌کار آمدن ترامپ تاکید کنند. دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا نیز بارها ارتباط ستادش با روسیه را رد کرده است اما در حال حاضر سه نهاد مختلف در امریکا درباره این ارتباط احتمالی در حال تحقیق هستند.

 وال‌استریت ژورنال:

در صفحه اول این روزنامه گزارشی از تلاش بعضی از سناتورها برای تغییر لایحه مالیاتی منتشر شده است. به گزارش وال‌‌استریت ژورنال اظهارنظر مارکو روبیو از سناتورهای جمهوری‌خواه امریکا مبنی بر رای منفی وی به لایحه اصلاح مالیاتی دولت ترامپ این طرح را در وضعیتی بلاتکلیف قرار داده است. در هفته‌های گذشته دونالد ترامپ موفق به متقاعد کردن جمهوری‌خواهان برای تصویب لایحه اصلاح مالیاتی بزرگ در امریکا شد؛ او تصویب لایحه اصلاح مالیاتی توسط جمهوری‌خواهان مجلس سنا را یک حرکت رو به جلو برای ایجاد تغییرات اساسی در نظام مالیاتی ایالات متحده عنوان کرد. این لایحه ۳ هفته پس از بررسی «قانون کار و کاهش مالیات» مجلس سنا به تصویب رسید و با وجود برخی فشارها از سوی اعضای حزب جمهوری‌خواه امریکا برای ایجاد تغییرات، رهبران جمهوری‌خواه توانستند این لایحه را در مجلس سنا به تصویب برسانند. با این‌ حال دیروز رسانه‌های امریکایی خبر از تلاش بعضی از سناتورها برای تغییر این لایحه دادند.

 

ارسال نظر