پیروزی سناتور دموکرات در ایالت جمهوری‌خواه

۱۳۹۶/۰۹/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۸۰۲
پیروزی سناتور دموکرات در ایالت جمهوری‌خواه

 واشنگتن‌پست:

این روزنامه در صفحه اول خود، از پیروزی سناتور دموکرات در ایالت آلاباما که عمدتا جمهوری‌خواه هستند، خبر داد. به گزارش واشنگتن‌پست، دموکرات‌ها پس از ۲۵ سال توانستند کرسی مجلس سنا را در ایالت آلاباما به دست آورده و جمهوری‌خواهان را شکست دهند. دگ جونز سناتور دموکرات در یک رقابت تنگاتنگ و نزدیک توانست، روی موور جمهوری‌خواه را با تفاوت اندک اما تاریخی شکست دهد. او نخستین سناتور دموکرات است که پس از ۱۹۹۲ به‌عنوان نماینده ایالت آلاباما به مجلس سنای ایالات‌متحده راه می‌یابد. این سناتور دموکرات پیروزی‌اش را در آلاباما «پیروزی حاکمیت قانون، عزت و احترام» می‌داند. دموکرات‌ها این پیروزی را بزرگ‌ترین شکست برای دونالد ترامپ تلقی می‌کنند. با این پیروزی، جمهوری‌خواهان ۵۱ کرسی و دموکرات‌ها ۴۹ کرسی را در مجلس سنا به دست می‌آورند و کار برای عملی‌سازی برنامه‌های ترامپ، دشوارتر از گذشته خواهد شد.

 یو اس ای‌تودی:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از واکنش دونالد ترامپ، به صحبت‌های سناتور دموکرات منتشر کرد. به گزارش یو اس تودی، رییس‌جمهوری امریکا با انتشار پیامی در توییتر، به سناتور دموکراتی که استعفای وی را خواستار شده بود، حمله کرد. «کرستن جیلیبرند» سناتور دموکرات ایالت نیویورک در راستای اتهام‌های آزار جنسی مطرح شده توسط چندین زن علیه ترامپ، استعفای رییس‌جمهوری امریکا را خواستار شده بود. ترامپ در واکنش به درخواست جیلیبرند، در توییتر خود نوشت: «سناتور کرستن جیلیبرند کسی که چندی پیش برای جمع‌آوری بودجه کمپین خود به دفتر من مراجعه کرده و التماس می‌کرد و حاضر بود هر کاری برای جمع‌آوری بودجه کمپین انجام دهد، اکنون علیه من مبارزه می‌کند.» یو اس تودی نیز در واکنشی تند نوشت: رییس‌جمهوری که به یک سناتور زن فحاشی می‌کند برای تمیز کردن توالت کتابخانه اوباما یا پاک کردن کفش‌های بوش هم مناسب نیست.»

 فایننشال تایمز:

سئول خواستار لغو رزمایش امریکا همزمان با المپیک زمستانی شد. طبق گزارشی که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده، ارتش امریکا در حال انجام مذاکرات با کره‌‌جنوبی درباره زمان‌بندی رزمایش‌های نظامی سالانه است که این ‌بار شاید این رویداد مصادف با المپیک زمستانی سال آینده باشد. بر این اساس، به گزارش فایننشال تایمز، سئول از امریکا خواسته است این رزمایش‌ها را به تعویق بیندازد. انتهای پیام دو رزمایش‌ مشترک امریکا و کره‌جنوبی در اواخر ماه فوریه یا اوایل ماه مارس با حضور ده‌ها هزار نفر از سربازان دو کشور برگزار می‌شود. در مقابل کره‌شمالی این رزمایش‌ها را اقدامات تحریک‌آمیز دانسته چراکه این مساله باعث افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره می‌شود. در این باره، سخنگوی فرماندهی اقیانوسیه امریکا اعلام کرد که ارتش‌های دو کشور مذاکرات در این باره را برای زمان‌بندی مناسب ادامه داده و زمان این رزمایش در وقت مناسب اعلام خواهد شد.

 

ارسال نظر