جشن پیروزی در عراق

۱۳۹۶/۰۹/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۵۷۴
جشن پیروزی در عراق

 ال پایس:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از پیروزی نهایی عراق بر گروه تروریستی داعش منتشر کرده است. به گزارش ال پایس حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق با اعلام پاکسازی کامل عراق از نیروهای تروریستی داعش دیروز را به مناسبت این پیروزی تعطیل رسمی اعلام کرد. حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق طی سخنانی در تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد: عراق کاملا از داعش پاکسازی شده و پرچم کشور در همه مناطق برافراشته است. حیدر العبادی با اعلام پیروزی نهایی مردم عراق علیه داعش گفت: این پیروزی می‌طلبد که ما برای هر نبردی آماده باشیم، چراکه داعش هنوز پایان نیافته است. نخست‌وزیر عراق گفت: مبارزه با فساد ادامه طبیعی جنگ علیه داعش است و در عراق جایی برای فاسدان نیست. همچنین نخست‌وزیر عراق در ادامه گفت: ما باید از گفتمان تحریک‌آمیز پرهیز کنیم. فرمانده کل عملیات پاکسازی بیابان‌های عراق از تروریست‌های داعش با صدور بیانیه‌یی از پایان موفق مرحله سوم این عملیات خبر داد.

 لوموند:

تلاش‌ها برای مهار آتش‌سوزی کالیفرنیا ادامه دارد. آن‌طور که لوموند در صفحه اول خود منتشر کرده، مرگ افرادی در حوادث مرتبط با این آتش‌سوزی تایید شده است. طبق گزارش این روزنامه در کالیفرنیا هزاران آتش‌نشان در حالی برای مهار شعله‌های آتش تلاش می‌کنند که بادهای محلی و پرقدرت «سانتا آنا» در حال گسترش شعله‌ها هستند. تا امروز بیش از 200هزار نفر از ساکنان مناطق شمال «سن‌دیگو» خانه‌هایشان را تخلیه کرده و حداقل 700 ساختمان اداری و مسکونی سوخته‌اند. نیروهای امدادی همزمان با تغییر سرعت و جهت باد ناچار به گسترش عملیات خود هستند. ادامه آتش‌سوزی در جنگل‌های کالیفرنیا علاوه بر بی‌خانمان کردن هزاران نفر و نابودی منطقه‌یی به وسعت شهر «نیویورک» اکثر مزارع آووکادو را سوزانده است. گرچه بادهای سانتا آنا بومی این منطقه است اما گزارش اخیر کتابخانه ملی امریکا نشان می‌دهد که تغییرات اقلیمی و گرم شدن هوای کره زمین، عامل اصلی وسعت آتش‌سوزی در جنگل‌های جنوب کالیفرنیاست.

 نیویورک تایمز:

گزارش صفحه اول این روزنامه به راهکار شورای امنیت برای حل بحران فلسطین اختصاص دارد. در نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد، راهکار دو دولتی برای حل مشکل فلسطین و اسراییل مورد تاکید قرار گرفت؛ این نشست پس از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم‌صهیونیستی توسط امریکا صورت گرفت. بر این اساس نمایندگان کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، سوئد و بریتانیا با صدور بیانیه مشترک در این زمینه ضمن مخالفت با شناسایی قدس به عنوان «پایتخت اسراییل» و انتقال سفارتخانه آن به این شهر، این تصمیم را مغایر با تصمیمات شورای امنیت دانسته و از حیث داشتن امید به برقراری صلح در منطقه را بی‌حاصل خواندند. نمایندگان کشورهای مذکور اعلام کردند که خواستار توقف درگیری‌ها هستند. آنها تعهد ترامپ در مورد حمایت از راهکار دو دولتی و اظهارات او مبنی بر تعیین محدود حاکمیت اسراییل در قدس را از طریق مذاکرات مورد تاکید قرار دادند.

 

 

ارسال نظر