جنگ و خون ارمغان اقدام ترامپ

۱۳۹۶/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۴۱۲
جنگ و خون
ارمغان اقدام ترامپ

 ال‌‌پایس‌:

گزارش صفحه اول این روزنامه به تصمیم جنجالی دونالد ترامپ در مورد پایتخت اسراییل اختصاص دارد. به گزارش ال‌پایس به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت این کشور، چیزی جز آشوب و خونریزی به ‌همراه نخواهد داشت. طبق گزارش‌های منتشر شده، پس از سخنرانی ترامپ و انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به قدس بسیاری از سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان از تصمیم او حمایت کردند اما برخی دموکرات‌ها مخالف اقدام ترامپ بودند. این درحالی است که بسیاری از تحلیل‌گران اعلام کرده‌اند که این اقدام ترامپ، چشم‌انداز صلح را به خطر انداخته و موجب افزایش تنش‌ها خواهد شد. در این باره جیمی کارتر، رییس‌جمهوری پیشین امریکا نیز در بیانیه‌یی با انتقاد از تصمیم ترامپ در مورد قدس گفت:«این تغییر در سیاست چند دهه‌یی امریکا، تنش‌ها در جهان عرب و اسلام را بیشتر می‌کند.» همچنین او ابراز امیدواری کرده که تظاهرات اعتراضی به این تصمیم به دور از خشونت بماند.

 تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از تحولات بیت‌کوین در بازارهای جهانی منتشر کرده است. به گزارش تایمز، بریتانیا و بسیاری از کشورهای اروپایی درباره رشد بی‌رویه ارزهای دیجیتال و مجازی ابراز نگرانی کرده‌اند. طبق سایر گزارش‌های به دست آمده، ارزش بیت‌کوین با رشدی 67 درصدی در هفته گذشته به بیش از 16هزار دلار رسیده است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که ارز دیجیتال بیت‌کوین، پولشویی و سوءاستفاده‌های مالی را تسهیل خواهد کرد. گفته شده یکی از دلایلی که بسیاری از دلالان و تاجران از بیت‌کوین برای معاملات غیرمعمول و غیرقانونی استفاده می‌کنند، آن است که تبادل پول با این ارز در جایی ثبت نمی‌شود و هیچ هویت و نام و نشانی از طرفین معامله نیز در آن به چشم نمی‌خورد. بر این اساس سازمان‌های امنیتی نیز قادر نخواهند بود مجرمان را ردگیری و قراردادهای آنها را پیگیری کنند. بسیاری از منتقدان نیز گفته‌اند که رشد این پول دیجیتال به‌ دلیل تشکیل یک حباب عظیم است که با ترکیدن آن ارزش بیت‌کوین سقوط خواهد کرد.

 فایننشال تایمز:

در صفحه اول این روزنامه، گزارشی از تصمیم شریک احتمالی دولت ائتلافی مرکل منتشر شده است. به گزارش فایننشال تایمز، اعضای حزب چپ میانه سوسیال دموکرات آلمان با انجام مذاکرات سیاسی با حزب راست میانه دموکرات مسیحی آنگلا مرکل برای تشکیل دولت ائتلافی و خروج از بن بست سیاسی در این کشور موافقت کردند. حزب سوسیال دموکرات در بیانیه‌یی اعلام کرد که این مذاکرات از هفته آینده آغاز می‌شود و منجر به 3راهکار خواهد شد: تشکیل مجدد دولت ائتلاف بزرگ؛ پذیرش تشکیل دولت اقلیت از سوی حزب مرکل؛ یا برگزاری انتخابات مجدد در صورت شکست مذاکرات. آن طور که این روزنامه گفته به نظر می‌رسد، شریک احتمالی دولت ائتلافی مرکل بخواهد چارچوب‌های تازه‌یی برای اتحادیه اروپا اتخاذ کند.

 

ارسال نظر