آوار اصلاح مالیاتی ترامپ بر سر فقرا

۱۳۹۶/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۲۴۲
آوار اصلاح مالیاتی ترامپ
بر سر فقرا

 رپابلیک:

صفحه اول این روزنامه در گزارشی، به اعتراض امریکایی‌ها علیه طرح اصلاح مالیاتی ترامپ پرداخته است. به گزارش این روزنامه، معترضان امریکایی به طرح اصلاح ساختار نظام مالیاتی امریکا که از سوی دونالد ترامپ، پیشنهاد شده و مورد حمایت اعضای جمهوری‌خواه سنا قرار گرفته، اعتراض کردند. این طرح که در چند ماه گذشته همواره محل بحث بین اعضای دموکرات مجلس سنا ازجمله سناتور برنی سندرز بود، روز جمعه به تصویب رسید و وارد سایر مراحل مذاکره در کنگره امریکا شد. ادامه مذاکرات میان نمایندگان کنگره درباره لایحه اصلاح مالیاتی احتمالا منجر به تغییرات دیگری در این طرح خواهد شد؛ اما بعید است به ساختار کلی لایحه مالیاتی جدید که به افزایش سود ثروتمندان باتوجه به کاهش مالیات بر درآمد آنها منجر می‌شود، آسیبی وارد کند. در این میان، هیلاری کلینتون نیز از تصویب طرح مالیاتی دونالد ترامپ در سنای این کشور به‌شدت انتقاد کرد و آن را به نفع ثروتمندان دانست.  

 نیویورک تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از پناهجویان لیبیایی بازگشته از اروپا منتشر کرده است. نشست هفته گذشته اتحادیه آفریقا و اتحادیه اروپا به این نتیجه منتهی شد که اردوگاه‌های پناهجویان در لیبی که وضعیت بسیار بدی دارند، تخلیه شوند. یک نهاد وابسته به سازمان ملل گفت که چنین اقدامی خبری مهم خواهد بود. او بیشتر از همه از این خوشحال بود که جامعه جهانی سرانجام به وضعیت آوارگان در لیبی واکنش نشان داده بود. به‌تازگی یک نهاد جهانی اعلام کرد که برنامه موردنظر اتحادیه اروپا در پی نشست با مقامات آفریقایی برای کمک به پناهجویان لیبیایی در عمل امکان اجرایی شدن ندارد. با این حال، تخلیه افراد در ابعاد کوچک آغاز شده است و سازمان ملل و آژانس جهانی مهاجرت در این زمینه فعالیت می‌کنند. همچنین با وجودی که دولت قول همکاری داده اما به این دلیل که دولت در این سازمان‌ها نفوذی ندارد و شورشیان در این زمینه نقش دارند، برای همین عملا نمی‌توان چندان به وعده‌های دولت تکیه کرد. به گزارش این روزنامه، پناهجویان بازگشته از کشورهای اروپایی، در لیبی به‌عنوان برده خرید و فروش می‌شوند.

 واشنگتن پست:

این روزنامه نیز در صفحه اول خود، گزارشی از ماجرای اعتراف مشاور دونالد ترامپ به ارتباط با روسیه منتشر کرده است. به گزارش واشنگتن پست، اتهاماتی که از سوی رابرت مولر، به مایکل فلین وارد شده، اکنون به ماجراهای جدیدی رسیده است. مایکل فلین مشاور سابق رییس‌جمهور امریکا، در بیان اظهارات نادرست به پلیس فدرال امریکا درباره جلسه با سفیر روسیه در چندین هفته پیش از انتخاب دونالد ترامپ به‌عنوان رییس‌جمهور امریکا به جرم خود اقرار کرده است. دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا نیز، در نخستین واکنش به گناهکار شناخته شدن مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید، هرگونه تبانی بین کارزار انتخاباتی‌اش و روسیه را رد کرده است. اظهارات ترامپ در شرایطی است که مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید درخصوص دروغ گفتن به اف‌بی‌آی، گناهکار شناخته شده است.

 

ارسال نظر