تزلزل جایگاه ترامپ در کاخ سفید

۱۳۹۶/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۱۶۳
تزلزل جایگاه ترامپ
در کاخ سفید

 واشنگتن پست:

دیروز اعتراف فلین، مهم‌ترین خبر منتشر شده در رسانه‌ها بود. بسیاری از نشریات در صفحه اول خود به گزارشی از اعتراف فلین به ارتباط با پرونده دخالت روسیه در انتخابات امریکا پرداختند. این روزنامه نیز در صفحه اول خود نوشت که اعتراف فلین می‌تواند پایان کار ترامپ در کاخ سفید باشد. به گزارش واشنگتن پست «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی سابق امریکا در اعترافی از ارتباط خود با روسیه در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری آن کشور خبر داده است. طبق این گزارش، ژنرال مایکل فلین یکی از عناصر تاثیرگذار در تلاش‌های دونالد ترامپ برای رییس‌جمهور شدن بود. کار او حمله کردن به هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری بود. او اعتراف کرد به اف‌بی‌آی دروغ گفته است و این موضوع سبب شده، تلاش‌های کاخ سفید برای کم ‌اهمیت جلوه دادن تحقیقات با دشواری‌هایی مواجه شود. آن طور که گفته شده، رییس‌جمهور امریکا پس از اعتراف مشاور امنیت ملی سابق خود به دروغ گفتن به اف‌بی‌آی تاکنون در این باره هیچ اظهارنظری نکرده است.

 فایننشال تایمز:

این روزنامه نیز در صفحه اول خود علاوه بر پرداختن به موضوع اعتراف فلین، گزارشی از تصویب طرح اصلاح مالیاتی جمهوری‌خواهان در سنا منتشر کرده است. به گزارش فایننشال تایمز این طرح با 51 رای موافق در برابر 49رای مخالف در مجلس سنای امریکا به تصویب رسید. براساس این گزارش «باب کورکر» سناتور جمهوری‌خواه در مخالفت با این طرح به جمع رای‌دهندگان دموکرات پیوست و به آن رای مخالف داد؛ تمامی 48نماینده دموکرات به این طرح رای منفی دادند. این طرح درحالی تصویب شد که در روزهای گذشته نگرانی‌های بسیاری برای رای مخالف جمهوری‌خواهان به اصلاح مالیاتی وجود داشت. کارشناسان تصویب این طرح مالیاتی از سوی جمهوری‌خواهان را به نفع ثروتمندان می‌دانند. با اینکه به عقیده جمهوری‌خواهان بنابر این طرح، میلیون‌ها امریکایی از آن متنفع خواهند شد اما دموکرات‌ها می‌گویند این طرح تنها کاهش مالیاتی برای ثروتمندان است.

 ال ‌پایس:

این روزنامه در صفحه اول خود عکس یادگاری پوتین با پله ستاره فوتبال برزیل را منتشر کرده و به گزارشی از قرعه‌کشی جام‌جهانی 2018 پرداخته است. به گزارش ال‌پایس دقایقی پیش از شروع مراسم قرعه‌کشی جام جهانی 2018 روسیه ستارگان فوتبال دنیا با پله عکس یادگاری گرفتند. در این مراسم که اول دسامبر در سالن کنسرت کاخ کرملین در شهر مسکو برگزار شد، ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه نیز حضور داشت. در ابتدای مراسم ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه و جانی اینفانتینو، رییس فیفا در جایگاه حاضر شدند و به ایراد سخنرانی‌های کوتاهی پرداختند. اجرای این مراسم به ‌عهده‌گری لینکر، بازیکن سابق تیم ملی انگلیس و ماریا کوماندنایا، مجری روسی بود و گوی‌ها نیز توسط دیه‌گو مارادونا، فابیو کاناوارو، کارلوس پویول، لوران بلان، گوردون بنکس، نیکیتا سیمونیان، کافو و دیه‌گو فورلان برداشته شد.

 

ارسال نظر