وعده انتخاباتی ترامپ در سنا

۱۳۹۶/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۹۹۷
وعده انتخاباتی ترامپ
در سنا

 واشنگتن پست:

این روزنامه، در صفحه اول خود به موضوع رسیدن پیشنهادهای مالیاتی به مجلس سنا پرداخته است. به گزارش واشنگتن‌پست، طرح کاهش مالیات که از وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ بوده، برای تایید به کمیته بودجه سنا فرستاده شده است. این کمیته، به مدت یک‌ هفته فرصت دارد تا بررسی‌های لازم را انجام داده و تا پایان روز سه‌شنبه، نتیجه بررسی‌های خود را درباره لایحه مالیات و مشاغل پیشنهادی دولت امریکا، ارائه دهد. این طرح، به رای موافق تمام جمهوری‌خواهان کمیته بودجه نیازمند است؛ این نیاز در حالی است که جمعیت اعضای این حزب در کمیته، تنها یک‌ نفر بیشتر از دموکرات‌هاست. به گفته کارشناسان، ترامپ باید تلاش بسیاری برای ترغیب جمهوری‌خواهان در راستای حمایت از این لایحه داشته باشد. طبق گزارش واشنگتن پست،

دو نفر از اعضای جمهوری‌خواه کمیته بودجه کنگره، علیه طرح کاهش مالیات ترامپ مواضع سختی گرفته، تصویب‌ این طرح را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند. این حلقه ۲ نفره در صورتی که بر نظرات خود پافشاری کنند، در کنار سناتور‌های دموکرات، اکثریت سنا را تشکیل خواهند داد.

 نیویورک‌تایمز:

کره‌شمالی موشک دیگری را مورد آزمایش قرار داده است. به گزارش نیویورک‌تایمز، پس از دو ماه وقفه، مقامات پیونگ‌یانگ با پرتاب پیشرفته‌ترین موشک بالستیک خود، جهان را در حیرت و نگرانی بیشتری فرو بردند. پس از دو ماه وقفه مقامات پیونگ‌یانگ با پرتاب پیشرفته‌ترین موشک بالستیک خود، جهان را در حیرت و نگرانی بیشتری فرو بردند. براساس اعلام مقامات نظامی امریکا و ژاپن، این موشک توانسته به بلندترین زمان پرواز (53 دقیقه) و بالاترین ارتفاع (4500 کیلومتری سطح زمین) برسد که نشان‌دهنده پیشرفت شگرف در توسعه برنامه موشکی پیونگ‌یانگ است. موشک هواسانگ 15 پس از طی مسافتی حدود هزار کیلومتر در آب‌های دریای ژاپن فرود آمده است. براساس اعلام دولت پیونگ‌یانگ، موشک جدید می‌تواند ضمن هدف قرار دادن تمام خاک امریکا کلاهک‌های اتمی حمل کند. آخرین آزمایش موشکی کره‌شمالی در سپتامبر گذشته انجام شد که موجی از واکنش‌ها و محکومیت و تحریم‌های جدید بین‌المللی را برای این کشور به همراه داشت.

 فایننشال تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، با انتشار عکسی از پاپ و رهبر میانمار، گزارشی از این دیدار منتشر کرد. به گزارش این روزنامه، پاپ فرانسیس رهبر کلیسای کاتولیک که به میانمار سفر کرده است، با آنگ‌سان سوچی رهبر دولت این کشور دیدار کرد. گرچه انتظار می‌رفت پاپ در این دیدار خواستار خاتمه برخورد خشونت‌آمیز ارتش و تندروهای بودایی با مسلمانان روهینگیا و فراهم کردن زمینه بازگشت آوارگان روهینگیایی به محل سکونت‌شان شود اما گفته می‌شود رهبر کاتولیک‌های جهان در این سفر بدون اشاره به بحران روهینگیا فقط بر «وحدت در عین اختلافات» تاکید کرده است. این دیدار در حالی انجام شد که دولت میانمار در ماه‌های اخیر با انتقادها و فشارهای گسترده بین‌المللی در ارتباط با نحوه برخورد با مسلمانان روهینگیایی روبه‌رو بوده است.

 

ارسال نظر