متهم جنایات جنگی جام زهر را نوشید

۱۳۹۶/۰۹/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۹۹۱
متهم جنایات جنگی جام زهر را نوشید

در جریان جلسه دادگاه تجدیدنظر دادگاه بین‌المللی جنایات جنگی در لاهه هلند در مورد پرونده اسلوبودان پرالیاک و درحالی که قاضی مشغول قرائت حکم تجدید نظر بود، دوربین‌های ویدیویی صحنه‌یی را به تصویر کشیدند که آقای پرالیاک را درحال سرکشیدن مایعی نشان می‌داد.  اسلوبودان پرالیاک که یکی از 6 متهم حاضر در دادگاه بود در سال ۲۰۱۳ به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در شرق موستار به ۲۰سال زندان محکوم شده بود. او به این حکم اعتراض کرده بود اما هنگامی که در دادگاه تجدیدنظر شنید که حکم اولیه تایید شده است، لیوانی مایع برداشت، سرش را عقب برد و محتوای لیوان را در دهانش خالی کرد. او سپس خطاب به قاضی گفت:«زهر خوردم».

رییس دادگاه فورا دستور داد پرده بین اتاق دادگاه و محل استقرار حاضران و خبرنگاران را پایین بیاورند و ادامه جلسه را به بعد موکول کرد. آنا هولیگان، خبرنگار بی‌بی‌سی که در دادگاه حاضر بود، می‌گوید که پیش از بسته شدن پرده‌ها پیدا بود که همه در اتاق دادگاه گیج شده‌اند. قاضی دستور داد که لیوان را از آقای پرالیاک بگیرند. صدای یک نفر دیگر هم شنیده شد که از در راه بودن آمبولانس خبر می‌داد. هنوز اطلاعات تکمیلی از وضعیت سلامت آقای پرالیاک در دست نیست.

به گزارش یورونیوز، قاضی دادگاه با دیدن این صحنه به کار خود ادامه داد اما پس از آنکه اسلوبودان پرالیاک ادعا کرد، مایعی که نوشیده حاوی زهر بوده جلسه دادگاه به حالت تعویق درآمد. دادگاه حکم محکومیت 20سال برای این فرمانده جنگ داخلی بوسنی را تایید کرد.

 

ارسال نظر