وضعیت مبهم 2 فیلم حاشیه‌دار

۱۳۹۶/۰۹/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۹۱۷
وضعیت مبهم 2 فیلم حاشیه‌دار

کارگردانان دو فیلم «عصبانی نیستم» و «آشغال‌های دوست داشتنی» برای اکران نیازمند ارائه قرارداد پخش هستند.

به گزارش مهر، رضا درمیشیان کارگردان فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» و محسن امیریوسفی کارگردان فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست داشتنی» دیروز در جلسه شورای صنفی نمایش حضور پیدا کردند تا در مورد اکران فیلم‌های خود کسب اطلاع کنند. شورای صنفی نمایش براساس آیین‌نامه از این دو کارگردان درخواست ارائه قرارداد با شرکت پخش فیلم کرد که به دلیل فقدان قرارداد، زمان اکران این آثار تعیین نشد.

با وجود اینکه علی سرتیپی پخش‌کننده فیلم «عصبانی نیستم» در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که قرارداد این فیلم در همین هفته یا هفته آینده ثبت می‌شود، صحبت‌های غیررسمی در حاشیه جلسه اخیر شورای صنفی نمایش براین نکته تاکید دارد که شورا مشکلی با اکران دو فیلم «عصبانی نیستم» و «آشغال‌های دوست‌داشتنی» ندارد و با تکمیل پروسه به ثبت قرارداد اقدام می‌کند، اما آنچه در این روند بحث‌هایی را ایجاد کرده به پروانه‌های نمایشی یا همان حواله‌هایی مربوط می‌شود که در سازمان سینمایی و برای ارائه به سالن‌های سینمایی باید صادر شود.

با این حال با توجه به پیگیری سازندگان این دو فیلم و حضورشان در جلسه شورا و نیز صحبت‌های سرتیپی مبنی بر احتمال ثبت قرارداد در این هفته یا هفته آینده باید تا دوشنبه دیگر (13 آذرماه) منتظر ماند تا تکلیف اکران این دو اثر پس از چند سال و در فاصله‌یی کوتاه تا جشنواره فیلم فجر مشخص شود.

این در حالی است که این دو فیلم «عصبانی نیستم» و «آشغال‌های دوست داشتنی» شهریور ماه سال 96 جدیدترین پروانه نمایش‌هایشان صادر شد.

شورای صنفی نمایش تاکید کرده است که در صورت ارائه قرارداد پخش، این دو فیلم در یکی از گروه‌های سینمایی اکران می‌شود.

 

 

ارسال نظر