آغاز دهمین «هفت نگاه» با فروش 20 اثر

۱۳۹۶/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۷۵۳
آغاز دهمین «هفت نگاه» با فروش 20 اثر

دهمین دوره فروش آثار هنری «هفت نگاه» با آثاری از 200هنرمند سوم آذرماه در فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار کرد.

در این دوره نیز منتخبی از آثار نقاشی، نقاشى خط و مجسمه از هنرمندان پیشکسوت و جوان در معرض دید علاقه‌مندان به هنر قرار گرفت تا آنها را به خرید اثر هنرى دعوت ‌کند.

جدای از آثار ارزان‌قیمت که اکثریت آثار ارائه شده در این دوره است و قیمت‌ها از یکصدهزار تومان آغاز می‌شود، گران‌ترین اثری که در این هفت نگاه به نمایش است، تابلویی از سهراب سپهری است که روی مقوا کشیده شده و با بهای 700میلیون تومان از نخستین آثار به فروش رفته در این نمایشگاه بود. تابلویی از آیدین آغداشلو به قیمت 300میلیون تومان در رتبه بعدی گران‌قیمت‌ها قرار دارد.

پرتره‌یی از دکتر مصدق که با مداد رنگی روی مقوا کشیده شده متعلق به پروانه اعتمادی با 150میلیون تومان قیمت در همین زمره است.

روی دیواری که آثار اساتید پیشکسوت نصب است می‌توان مجموعه‌یی از آثار کوچک آنها را که در سبک‌های مختلف خلق شده‌اند، دید: هانیبال الخاص با 2 نقاشی کوچک روی مقوا، فریده لاشایی 2 تابلوی گل و گلدان، سیراک ملکونیان نقاشی انتزاعی روی گونی، 2 کار روی فلز از مسعود عربشاهی، 2 نقاشی کویری از پرویز کلانتری و در کنار آنها 2 تابلو از محمدحسین عماد که با مرکب روی مقوا کشیده شده‌اند چشم را خیره می‌کنند.

کمی آن سوتر مجسمه‌های کوچکی قرار گرفته‌اند که بازدیدکنندگان را به سمت خود می‌کشند. مجسمه بز کوچکی از مش‌اسماعیل به قیمت 50 میلیون تومان و آدم فلزی ژازه تباتبایی به قیمت 70میلیون تومان در کنار 8 مجسمه بز فلزی اثر هنرمند ناشناخته‌یی به نام رضا براتی قرار گرفته که هر یک 800هزار تومان قیمت دارند و با فروش 6تای آنها در همان افتتاحیه عنوان پرفروش‌ترین هنرمند را تا اینجا از آن خود کرده است.

دیوار دیگری از سالن به آثار خوشنویسی و نقاشی‌خط اساتید شناخته شده اختصاص دارد: اثرکوچکی از محمد احصایی به قیمت 50میلیون تومان، قطعه شکسته نستعلیق رضا مافی با زمینه طلایی 30 میلیون تومان، اثری از ابراهیم حقیقی به مبلغ 10 میلیون تومان و نقاشی خط رنگارنگ علی شیرازی به قیمت 80میلیون تومان جلوه‌گری می‌کنند.

دو سالن دیگر فرهنگسرا به آثار نسل میانی و جوان هنرمند اختصاص دارد و آثار بسیار متنوعی در این بخش به چشم می‌خورد که قیمت‌های بسیار مناسبی برای خرید توسط اقشار مختلف مردم دارد.

تمایل به آثار کوچک در این دسته آثار دیده می‌شود و بیشتر تابلوها و مجسمه‌ها ابعادی کوچک و حتی بسیار کوچک دارند. آوا صالحی منظره‌های آبرنگی خود را در کادری 10 سانتی‌متری ارائه داده و رضا پناهی شخصیت‌هایی با نقطه‌های رنگی را در کادر 15 سانتی‌متری به تصویر کشیده است. تعداد نقاشی‌های آبرنگ در این بخش زیاد است و در کنار آن آثار کلاسیکی مانند گل و مرغ هم دیده می‌شود. ارزان‌ترین آثار به نمایش درآمده در هفت نگاه دهم مجسمه‌های جغد اثر شهره امیراحمدی است که هر یک صد هزار تومان قیمت دارند.

 

ارسال نظر