حراج مهم‌ترین کتاب دنیا

۱۳۹۶/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۷۵۰
حراج مهم‌ترین کتاب دنیا

 نسخه کمیابی از «خاستگاه گونه‌ها»ی «چارلز داروین» به‌زودی در حراجی «کریستی» عرضه می‌شود.

به گزارش «گاردین»، نسخه حاشیه‌نویسی ‌شده کتاب «خاستگاه گونه‌ها» یا «منشا انواع» نوشته «چارلز داروین» -زیست‌شناس و نظریه‌پرداز مشهور انگلیسی-  ماه آینده به قیمت تخمینی ۳۰۰ تا ۵۰۰هزار پوند در حراجی «کریستی» به فروش می‌رسد.

«کریستی» این نسخه از کتاب «داروین» را بسیار باارزش خوانده و نوشته: برای نخستین‌بار می‌توان اصلاحات دقیق «داروین» را بدون موانع بازنویسی و ترجمه، به شکل دست اول مشاهده کرد.

این کتاب شیوه کار، مستندات و ایده‌های او در خلق کتاب بزرگش را نشان می‌دهد. به گزارش ایسنا، این کتاب در ابتدا در دست

«اچ. جی. برون» ‌مترجم آثار «داروین» بود و پس از مرگ او در سال ۱۸۶۲ به «ملکور نیومایر» دیرینه‌شناس و نویسنده نامه‌های «داروین» رسید. کتاب از آن زمان نزد خانواده «نیومایر» نگهداری می‌شده است.

در ماه جولای گذشته، یکی از نسخه‌های چاپ اول این کتاب بدون حاشیه‌نویسی «داروین»، به قیمت ۲۶۹هزار پوند در حراجی «کریستی» به فروش رسید.

به گفته «مگ فورد»، کارشناس حراجی «کریستی»، کتاب‌هایی که حاشیه‌نویسی «داروین» را دارند، بسیار کمیاب هستند. او در این باره گفت: این کتاب درگیر شدن «داروین» با نوشته‌اش را نشان می‌دهد. در دست داشتن متنی که تا زمان مرگ او را تمام و کمال درگیر کرده بوده، اتفاق واقعا مهمی است. چارلز رابرت داروین، زیست‌شناس و زمین‌شناس انگلیسی بود. از آثار او می‌توان خاستگاه گونه‌ها یا «منشا انواع» (۱۸۵۹) و تبار انسان و انتخاب طبیعی در ارتباط با جنسیت (۱۸۷۱) را نام برد. او از اعضای انجمن سلطنتی بریتانیا بود. از کتاب او با نام کامل «خاستگاه گونه‌ها به وسیله انتخاب طبیعی» به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کتاب‌های دنیا یاد می‌شود.

 

ارسال نظر