کلید حل بحران آلمان در دستان شولتز

۱۳۹۶/۰۹/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۶۶۵
کلید حل بحران آلمان
در دستان شولتز

 فایننشال تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود از تلاش‌ها برای خروج آلمان از بحران سیاسی نوشته است. این روزنامه مارتین شولتز را کلیدی برای حل بحران کنونی آلمان معرفی کرده است. به گزارش فایننشال تایمز، حزب سوسیال دموکرات آلمان از امکان مذاکره با احزاب آلمانی برای تشکیل دولت ائتلافی خبر داد. پس از برگزاری انتخابات پارلمانی آلمان در ٢٤سپتامبر که با پیروزی حزب دموکرات ‌مسیحی به رهبری آنگلا مرکل همراه شد، صدر اعظم آلمان برای تشکیل دولت ائتلافی به مشکلاتی برخورد که در دوره‌های قبلی تشکیل دولت ائتلافی خبری از آن نبود. در این دوره حزب سوسیال ‌دموکرات به رهبری مارتین شولتز با صراحت اعلام کرد که دیگر مانند دوره گذشته حاضر به تشکیل دولت ائتلافی با حزب دموکرات ‌مسیحی نخواهد بود. حالا مسوولان حزب سوسیال دموکرات خبر از امکان مذاکره با احزاب آلمانی داده‌اند. گفته شده ظاهرا این اقدامات سوسیال ‌دموکرات‌ها برای امتیازگیری بیشتر از حزب دموکرات مسیحی یا احزاب دیگر در مسیر تشکیل دولت ائتلافی خواهد بود.

 اکونومیست:

در جلد این نشریه علاوه بر اعلام مهم‌ترین اخبار هفته گذشته در جهان، گزارشی از مخالفت‌ها با مالیات بر ارث در امریکا و بریتانیا منتشر کرده است. تیترهای اصلی جلد این نشریه در تازه‌ترین شماره به سخنرانی فیلیپ هاموند با موضوع بودجه سال آینده بریتانیا و خروج این کشور از گروه 5 قدرت برتر اقتصادی جهان، شرایط زیمبابوه پس از موگابه و اخباری پیرامون ترامپ و رسانه‌ها اختصاص داشت. علاوه بر این اکونومیست با انتشار تصویری، گزارشی از مالیات بر ارث منتشر کرده است. این نشریه با استناد به نتایج نظرسنجی درباره مالیات بر ارث در امریکا و بریتانیا اعلام کرده که به طور کلی مالیات برای هیچ شهروندی دلچسب نیست و کسی با رضایت کامل مالیات پرداخت نمی‌کند. با این حال نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مخالفت مالیات بر ارث به مراتب بیشتر از دیگر انواع مالیات‌هاست. این نظرسنجی درحالی صورت گرفته که پیش از این گفته شده بود جمهوری‌خواهان امریکا، برنامه اصلاح مالیاتی را تصویب کرده‌اند که تا سال 2025 مالیات بر ارث به طور کامل لغو خواهد شد.

 وال استریت ژورنال:

در آستانه مراسم روز شکرگزاری، این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از تدارک نیروهای امنیتی برای برگزاری این مراسم در نیویورک منتشر کرده است. روز شکرگزاری در امریکای شمالی یکی از مهم‌ترین اعیاد ملی محسوب می‌شود. این روز همانند بسیاری از رویدادهای مهم هنری و ورزشی برای امریکایی‌ها اهمیت بسیاری دارد. با توجه به حوادث تروریستی اخیر در این ایالت، نیروهای امنیتی تلاش‌های بسیاری برای حفظ امنیت شهروندان صورت داده‌اند. آن طور که در عکس صفحه اول وال استریت ژورنال مشخص است، نیروهای امنیت نیویورک به صورت مسلحانه درحال رژه هستند. همچنین بسیاری از مراکز مهم و شلوغ نیویورک نیز مجهز به دوربین‌های کنترل شده است. این تدابیر امنیتی درحالی شدت یافته که در کمتر از یک ماه گذشته یک حمله تروریستی در منهتن صورت گرفته که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 20شهروندن نیویورکی شد.

 

ارسال نظر