سیستم ارجاع و پزشک خانواده کلید حل مشکلات صنعت دارو

۱۳۹۶/۰۹/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۶۶۴

اجرای طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع، پیش‌شرط‌های اجرای طرح تحول سلامت بودند؛ پیش‌شرط‌هایی که از چهار سال پیش تاکنون اجرایی نشده و اجرا نشدن این طرح‌ها، باعث افزایش هزینه‌های طرح تحول شده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به کاهش هزینه‌های درمان با اجرای این طرح‌ها گفت: می‌توان با نظارت دقیق و اجرای سیستم ارجاع و پزشک خانواده از تجویز داروی بی‌رویه جلوگیری کرد.

 احمد همتی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی حضور جدی در صنعت دارویی کشوردارد، گفت: ۹۷درصد داروهای مورد نیاز کشور درداخل و توسط شرکت‌های خصوصی تولید می‌شود. او در مورد ضرورت مشارکت بخش خصوصی درصنایع داروسازی کشور، گفت: درحال حاضر حدود 97 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود که اغلب بخش خصوصی و کارخانه‌های این حوزه فعالیت چشمگیرتری دارند، بنابراین هنوز هم بسیاری از کارخانه‌ها درحال تکمیل پروژه‌های مربوطه بوده و شرکت‌های خصوصی جدید دیگری هم درمرحله اضافه شدن هستند.

نماینده سمنان در مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان مثال در استان سمنان کارخانه‌یی درمرحله تجهیز بوده که درآینده‌یی نزدیک افتتاح می‌شود، از این رو در اکثر شرایط فعالیت‌های دارویی از طریق بخش خصوصی انجام می‌شود، ضمن اینکه بخش خصوصی حتی دربرخی شرایط داروهای هایتک و بیوتکنولوژی را نیز درمرحله ساخت دارد.

 

ارسال نظر