2 نمایشنامه آرشیوی از «پیتر اوتول» کشف شد

۱۳۹۶/۰۹/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۶۵۸
2 نمایشنامه آرشیوی از «پیتر اوتول» کشف شد

نویسنده زندگینامه یکی از افسانه‌های بازیگری می‌گوید پیتر اوتول آن مردی نبود که می‌خواست به بقیه نشان دهد و پیش از درگذشتش در سال ۲۰۱۳ در حال نوشتن دو نمایشنامه بود.

به گزارش گاردین، پیتر اوتول بازیگر بزرگ سینمای بریتانیا پیش از درگذشتش در سال ۲۰۱۳ در ۸۱سالگی مشغول نوشتن دو فیلمنامه بود. در حالی که الکساندر لارمن برای نوشتن بیوگرافی این بازیگر نامدار مشغول تحقیق بود، به این دو نمایشنامه برخورد.

او می‌گوید مطالبی که در ده‌ها جعبه از آرشیو شخصی اوتول دریافت کرده و دانشگاه تگزاس در شهر آستین آنها را در اختیار دارد، آرشیو عظیمی است از نامه‌ها، کاغذها، مجله‌ها و... که هنوز به‌صورت عمومی منتشر نشده، اما او توانسته محتویات آن را ببیند. این نویسنده پس از مصاحبه‌هایی که با دوستان اوتول انجام داد و بررسی آرشیو او به این نتیجه رسید که تصویری که از او به‌عنوان فردی وابسته به الکل طی سال‌ها ارائه شده درست نبوده و او خود دوست داشت این شایعات را درست کند. پیتر اوتول نامزد هشت جایزه اسکار و دریافت‌کننده یک اسکار افتخاری، ماه دسامبر ۲۰۱۳ درگذشت. بیوگرافی پیتر اوتول با عنوان «تو که هستی؟ زندگی پیتر اوتول» در دست انتشار است. برای نوشتن این بیوگرافی از نامه‌ها و مجله‌های وی نیز بهره گرفته شده است. لارمن می‌گوید او یک پرتره روانشناسانه از یک مرد بسیار پیچیده است و برای تصور این پرتره وی از مستندات تاکنون منتشر نشده ازجمله یک جلد از خاطرات وی استفاده می‌کند. وی می‌افزاید: اوتول درباره اجراهای صحنه‌یی و بازی‌های سینمایی خود در این خاطرات نوشته، اما هرگز آن را منتشر نکرده است. او می‌گوید این آرشیو باعث خواهد شد مردم دیدی متفاوت نسبت به این بازیگر داشته باشند. او می‌گوید: چیزی که این نامه‌ها و ژورنال‌ها نشان خواهند داد، مردی است که بسیار کارآمد و بسیار منظم بود. او دقیقا می‌دانست می‌خواهد با مسیر حرفه‌یی کاری‌اش چه کار کند. او می‌دانست باید از رویال شکسپیر کمپانی بیرون برود تا نقش سینمایی‌اش را در «لارنس عربستان» بازی کند. او می‌دانست می‌خواهد مشهور باشد و می‌خواهد ستاره باشد.

 

ارسال نظر