آینده مبهم مرکل

۱۳۹۶/۰۹/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۵۰۴
آینده مبهم مرکل

 نیویورک‌ تایمز:

این روزها، بحران سیاسی آلمان، از مهم‌ترین خبرهایی است که اکثر رسانه‌ها به آن می‌پردازند. نیویورک‌ تایمز نیز در صفحه اول خود، گزارشی از شکست تشکیل دولت ائتلافی در آلمان منتشر کرده است. به گزارش این روزنامه، حضور نیافتن حزب دموکرات آزاد آلمان در دولت ائتلافی، آنگلا مرکل را در آستانه بدترین بحران سیاسی دوران حکومت قرار داده است. به گفته بسیاری از کارشناسان سیاسی، این موضوع حتی می‌تواند باعث پایان دادن تکرار صدراعظمی او پس از 12 سال شود. پیش‌بینی می‌شود که این بحران دولتی می‌تواند با آینده‌یی نامعلوم تا ماه‌ها به طول بینجامد. به گزارش این روزنامه، اقتدار مرکل که با کسب نتیجه ضعیف در نوزدهمین انتخابات پارلمانی آلمان زیر سوال رفته بود؛ حالا بیش از گذشته آسیب دیده است. شکست جاماییکا شکست مرکل نیز محسوب می‌شود. در این میان، مساله جدی‌تر و فاجعه‌بارتر این است که در آلمان برای نخستین بار پس از جنگ جهانی این مساله مبهم است که این کشور چگونه باید به یک دولت پایدار دست یابد.

 تایمز:

این روزنامه نیز، در صفحه اول خود، پس از بررسی بحران آلمان، به بهره‌برداری ترزا می ‌از بحران سیاسی مرکل در زمینه برگزیت اشاره کرده است. طبق گزارش تایمز، حزب محافظه‌کار بریتانیا، مدعی است که در جریان بحران سیاسی آنگلا مرکل در آلمان می‌تواند دستاوردهای خود را از مذاکرات جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا تقویت کند.

اعضای طرفدار برگزیت حزب محافظه‌کار بریتانیا، 20 نوامبر 2017 از ترزا می، نخست‌وزیر این کشور خواستند که از ضعف سیاسی مرکل نهایت بهره‌برداری را کرده و برنامه ارسال میلیون‌ها پوند به اتحادیه اروپا برای جدایی از این اتحادیه را متوقف کند. گفته شده در صورتی که آنگلا مرکل مجبور به کناره‌گیری از ریاست حزب و شروع انتخابات تازه شود، جانشین او ممکن است دیدگاهی متفاوت به برگزیت داشته باشد.

 واشنگتن پست:

در صفحه اول این روزنامه نیز، علاوه بر انتشار گزارشی از بحران آلمان، اخباری از افزایش فشارها بر کره‌شمالی از سوی ترامپ منتشر شده است. به گزارش واشنگتن پست، دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا، کره شمالی را بار دیگر به عنوان یک «حامی دولتی تروریسم» اعلام کرد. ترامپ با اعلام این موضوع گفت، قرار دادن پیونگ یانگ را در فهرست حامیان تروریسم، فشارهای بیشتری علیه آن کشور به دنبال خواهد داشت. پیش از این، در سال ۲۰۰۸ و با هدف نجات توافق هسته‌یی چندجانبه با کره شمالی، جرج بوش، رییس‌جمهوری وقت امریکا، نام آن کشور را از فهرست حامیان تروریسم خارج کرده بود.

به گزارش این روزنامه، ترامپ اعلام کرده که کره شمالی علاوه بر تهدید هسته‌یی جهان، بارها از اقدامات تروریستی بین‌المللی، از جمله ترور در کشورهای دیگر، حمایت کرده است. گفت‌وگوها برای معرفی کره شمالی به عنوان حامی دولتی تروریسم در چند ماه گذشته در امریکا مطرح بوده است.

 

 

ارسال نظر