ونزوئلا در گرداب بحران

۱۳۹۶/۰۸/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۲۵۸
ونزوئلا در گرداب بحران

 ال‌پایس:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از تشدید بحران‌ها در ونزوئلا منتشر کرده است. به گزارش ال‌پایس، دولت ونزوئلا نتوانسته بهره وام 60 میلیارد دلاری خود را در زمان مشخص شده پرداخت کند. این موضوع، بحران اقتصادی این کشور را عمیق‌تر کرده است. گفته شده که اگر سرمایه‌گذاران خارجی ونزوئلا خواستار پرداخت بلافاصله پرداخت وام‌های خود از ونزوئلا باشند، مشکلات بیشتری برای این کشور ایجاد خواهد شد. از آنجایی هم که ونزوئلا پولی برای پرداخت کلیه اوراق قرضه خود ندارد، سرمایه‌گذاران می‌توانند بعد از آن دارایی‌های کشور در خارج از مرزها را در اختیار بگیرند. ونزوئلا جز نفتی که در خارج از کشور می‌فروشد، درآمد دیگری ندارد. در عین حال، سال‌هاست که دولت در تامین دارو و غذای کافی برای شهروندان خود نیز دچار مشکل است.

 نیویورک‌تایمز:

با گذشت چند روز از زمین‌لرزه کرمانشاه، همچنان وضعیت امدادرسانی به آوارگان موضوع مهم بسیاری از رسانه‌های خارجی است. نیویورک تایمز، برای دومین روز، گزارش صفحه اول خود را به وضعیت بازماندگان زلزله غرب ایران اختصاص داده است. این گزارش، با انتشار عکسی از آسیب‌دیدگان زلزله در شهرستان سرپل ذهاب، به اسکان آنان در چادرهای برپا شده، پرداخته است. شامگاه 21 آبان، زلزله‌یی به بزرگی 7.3 ریشتر غرب ایران را لرزاند. آنطور که در گزارش‌ها گفته شده، بیشترین آسیب‌های ناشی از این زلزله، در شهرستان سرپل ذهاب بوده است. طبق سایر گزارش‌های منتشر شده، تعداد بسیاری چادر و پتو در بین زلزله‌زدگان این شهرستان توزیع شده است. علاوه بر خبرنگاران نیویورک‌تایمز، گفته شده که ده‌ها نفر از خبرنگاران و عوامل خبری رسانه‌های خارجی با هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور از مناطق زلزله‌زده در استان کرمانشاه بازدید کردند.

  فایننشال‌تایمز:

با اظهارات وزیر دادگستری امریکا، احتمال می‌رود که تحقیق از بنیاد کلینتون، وارد مرحله جدید شود. به گزارش این روزنامه، وزیر دادگستری امریکا، اعلام کرد، استدلال کافی برای تحقیق از وزیر پیشین امورخارجه این کشور وجود ندارد. «جف سشنز» وزیر دادگستری امریکا در جلسه استماع کمیته قضایی مجلس نمایندگان این کشور گفت برای انتصاب وکیل ویژه برای تحقیق درباره «هیلاری کلینتون» وزیر پیشین امور خارجه استدلال کافی وجود ندارد.

این سخنان وزیر دادگستری امریکا پس از آن مطرح شد که گزارش‌هایی منتشر و اعلام شد، «جف سشنز» به دادستان‌های ارشد وزارت دادگستری دستور داده است که درباره بنیاد کلینتون تحقیق کنند.

این تحقیقات پیرامون صحبت‌های مطرح شده در مورد بنیاد کلینتون بود. پیش از این فروش سهام یک شرکت اورانیوم کانادایی به یک شرکت روسی در سال 1398، زمانی که هیلاری کلینتون وزیر وقت امورخارجه امریکا بود از جمله نکات مورد بحث جمهوری‌خواهان و رسانه‌های محافظه‌کار این کشور طی ماه‌های اخیر بوده است.

 

ارسال نظر