کرمانشاه؛ صدر اخبار جهان

۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۱۶۸
کرمانشاه؛ صدر اخبار جهان

 واشنگتن‌پست:

مهم‌ترین عناوین خبری بسیاری از رسانه‌های جهان، در دو روز گذشته به زلزله ایران اختصاص یافت. این روزنامه نیز در صفحه اول خود با انتشار عکسی از مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه به افزایش شمار تلفات ناشی از این زمین‌لرزه در ایران و عراق پرداخته است. آن‌طور که نیویورک‌تایمز نوشته، زلزله کرمانشاه مرگبارترین زمین لرزه امسال در جهان معرفی شده است. به گزارش این روزنامه، با گذشت 2 روز از این زمین‌لرزه لحظه به لحظه بر تلفات افزوده می‌شود. عمده آمار کشته‌ها به شهر سرپل ذهاب در ۱۵ کیلومتری مرز عراق در غرب ایران و بعد سایر بخش‌های استان کرمانشاه مربوط می‌شود. سازمان ملل در بیانیه‌یی که یکی از سخنگویان دبیرکل این سازمان صادر کرد، گفت که در صورت لزوم آماده ارائه کمک است. وزارت خارجه امریکا این حادثه را به همه کسانی که در ایران و عراق مورد آسیب قرار گرفته‌اند، تسلیت گفته است.

 

 نیویورک تایمز:

این روزنامه نیز در صفحه اول خود، ضمن انتشار عکسی از مناطق زلزله‌زده ایران گزارشی از درخواست دادگستری امریکا برای تحقیق درباره بنیاد کلینتون منتشر کرده است. به گزارش نیویورک تایمز، مقامات وزارت دادگستری به دنبال تشکیل یک شورای خاص برای تحقیق و بازرسی از نقض قانون توسط بنیاد کلینتون و دولت اوباما در توافق اورانیوم با روسیه است. طبق این گزارش وزارت دادگستری امریکا از دادستان‌ها خواسته است تا سوءرفتارهای احتمالی در بنیاد کلینتون و فروش جنجالی یک شرکت فعال در زمینه اورانیوم در دوران اوباما به روسیه را مورد بررسی قرار دهند. آن‌طور که نیویورک‌ تایمز بیان کرده، در این میان این پرسش مطرح می‌شود که آیا دونالد ترامپ به دنبال منحرف کردن افکار درباره رابطه کمپینش با روسیه است و با استفاده از وزارت دادگستری به دنبال ضربه زدن به رقبای سیاسی است.

 وال‌استریت ژورنال:

در صفحه اول این روزنامه نیز عکسی از امدادرسانی به روستاهای زلزله‌زده کرمانشاه بود. وال‌استریت ژورنال در صفحه اول خود ضمن بیان شمار تلفات زلزله غرب ایران گزارشی از این حادثه منتشر کرد. همچنین در گزارش دیگری به تهدید شکایت «روی مور» از روزنامه واشنگتن‌پست پرداخته است. طبق این گزارش، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات سنای امریکا تهدید کرد از روزنامه واشنگتن پست به سبب طرح اتهامات فساد اخلاقی علیه او شکایت خواهد کرد. آن‌طور که در این گزارش گفته شده، قاضی ارشد سابق دیوان عالی امریکا و نامزد جمهوری‌خواه ایالت آلاباما در انتخابات میان دوره‌یی مجلس سنای این کشور در سال 2018 میلادی تهدید کرد از روزنامه واشنگتن پست به سبب طرح اتهامات فساد اخلاقی علیه وی شکایت خواهد کرد. این در حالی است که میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا در واکنش به اتهامات مطرح شده علیه این نامزد جمهوری‌خواه سنا اعلام کرد روی مور باید از نامزدی در انتخابات انصراف دهد.

 

 

ارسال نظر