ترزا می ‌در تنگنای استعفا

۱۳۹۶/۰۸/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۰۰۳
ترزا می ‌در تنگنای استعفا

 سان‌دی‌تایمز:

 ۴۴ نماینده پارلمان بریتانیا نامه‌یی را برای برکناری نخست‌وزیر این کشور امضا کردند. سان‌دی‌تایمز در صفحه اول خود، با اعلام این خبر، گزارشی از درخواست برکناری ترزا می ‌ازسوی نمایندگان پارلمان منتشر کرده است. آن‌طور که اعلام شده، تاکنون 44 نماینده این درخواست را تایید و امضا کرده‌اند. همچنین گفته شده این درخواست به امضای ۸ نماینده دیگر احتیاج دارد تا شرایطی که خانم می‌ را به استعفا مجبور می‌کند، ایجاد شود. پیش از این، مقامات اتحادیه اروپا هشدار داده‌اند که مذاکرات با بریتانیا به مرحله بحرانی نزدیک شده و معامله مقدماتی مربوط به برگزیت به احتمال زیاد در دسامبر امضا نخواهد شد، این در حالی است که قرار بود پیش از این، مذاکرات در این رابطه به اتمام برسد. به گزارش سان دی تایمز، برخی نمایندگان موافق برگزیت در نامه خود خواستار استعفای نخست‌وزیر هستند.

 ال پایس:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از تظاهرات مردم بارسلونا در حمایت از آزادی رهبران کاتالونیا منتشر کرده است. به گزارش ال پایس، هزاران نفر از مردم بارسلونای اسپانیا در تظاهراتی خواستار آزادی 8 عضو پیشین دولت محلی منطقه کاتالونیا شدند که از یک هفته پیش به دستور دادگاه ملی‌ اسپانیا در زندان به‌سر می‌برند. معترضان شعارهایی ازجمله «آزادی-آزادی»، «پوجدمونت رییس دولت محلی ما است» و «ما جمهوری هستیم» را سر می‌دادند. منطقه کاتالونیا، اول اکتبر شاهد برگزاری همه‌پرسی جنجالی استقلال «کاتالونیا» از اسپانیا بود. در این انتخابات 90درصد شرکت‌کنندگان به استقلال کاتالونیا از اسپانیا رای دادند. پارلمان محلی کاتالونیا 27 اکتبر اعلام استقلال این منطقه را تصویب کرد اما دولت مرکزی با اعمال ماده 155 قانون اساسی‌، دولت محلی را عزل و پارلمان کاتالونیا را منحل کرد. دادگاه قانون اساسی‌ اسپانیا هم، حکم پارلمان کاتالونیا مبنی بر استقلال این ایالت را لغو و آن را باطل کرد.

 نیویورک تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود نوشت، نشست سران همکاری‌های اقتصادی آسیا و اقیانوسیه امروز ساعاتی پیش در ویتنام به پایان رسید. به گزارش این روزنامه، در حالی‌ که ویتنام، میزبان مجمع اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام است، دیگر کشورهای جهان، با چالش اقدامات قدرتمندانه چین در اقیانوس آرام روبه‌رو هستند. همچنین گفته شده که نشست

 دو روزه اپک در حالی در ویتنام پایان یافت که برخلاف سال گذشته و در راستای دور شدن از توافق‌های بین‎المللی آن‌گونه که دلخواه امریکاست، بر اهمیت توافق‎های دوجانبه تاکید شده است.

 ۲۱ کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی

آسیا-پاسیفیک (اپک) در بیانیه پایانی نشست ویتنام از تداوم همکاری‌ها در راستای انسجام هر چه بیشتر تجارت و مبارزه با بی‌عدالتی در این عرصه خبر دادند حال آنکه به گفته برخی کارشناسان، ردپای تاثیر دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا که مدعی بازنویسی قوانین تجاری است، در آن به‌خوبی قابل رویت است. در این بیانیه، اعضا بر ضرورت حذف سوبسیدهای بازار و دیگر انواع حمایت‌های دولتی و شرکت‌های وابسته به دولت تاکید کردند.

 

ارسال نظر