ردپای روسیه در جدایی‌طلبی کاتالونیا

۱۳۹۶/۰۸/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۹۲۳
ردپای روسیه در جدایی‌طلبی کاتالونیا

 ال‌پایس:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از واکنش دولت اسپانیا در موضوع دخالت روسیه در جدایی‌طلبی کاتالونیا منتشر کرده است. به گزارش ال‌پایس، دولت اسپانیا براساس برخی‌ نظریات، مشکوک به دخالت روسیه در ماجرای بحران استقلال‌طلبی کاتالونیاست، اما هنوز واکنش رسمی به این موضوع نشان نداده است. این روزنامه این اقدام را تلاش مسکو برای بی‌ثباتی در پروژه اروپا توصیف کرده است. به گزارش این روزنامه، هر چند که دولت اسپانیا در مواضع رسمی و عمومی، دولت و همچنین حزب سوسیالیست اسپانیا در محافل خصوصی بر وجود این مشکل اذعان می‌کنند و احتمال دخالت روسیه در بحران کاتالونیا را رد نمی‌کنند، دولت اسپانیا و حزب سوسیالیست ترجیح می‌دهند محتاطانه با این موضوع برخورد کنند اما حزب شهروندان موضعی متفاوت‌تر در این زمینه اتخاذ کرده و با اشاره به اطلاعات منتشر شده در این روزنامه، از دولت خواسته نظر خود را درخصوص این اطلاعات بیان کند.

 واشنگتن پست:

طبق گزارش صفحه اول این روزنامه، با گذشت بیش از یک ماه از کشته شدن نیروهای ارتش امریکا در کشور نیجر، ابعاد تازه‌یی از این رخداد منتشر شده است. به گزارش این روزنامه، شاهدان عینی و منابع محلی در شمال نیجر فاش کردند شورشیان توانسته بودند یکی از سربازان ارتش امریکا را دستگیر کرده و وی را با دستان بسته اعدام کنند. روستاییان نیجری به واشنگتن‌پست گفته‌اند خود جسد سرباز امریکایی

-لا دیوید جانسون- را دیده‌اند که با دستان بسته اعدام شده است. گفتنی است ترامپ لحظاتی قبل از مراسم تشییع جنازه این سرباز، با اهانت به همسر او جنجال زیادی در امریکا ایجاد کرد. در ماه گذشته، سه عضو نیروهای ویژه ارتش امریکا و پنج سرباز نیجر در حمله افراد مسلح کشته شدند. این گشت نیروهای نیجر و امریکایی متشکل از 40 نظامی، بدون پشتیبانی هوایی در حال گشت‌زنی بودند که هدف قرار گرفتند. براساس گزارش مرکز فرماندهی نیروهای امریکایی و نیجر، حمله در «نیامی» در جنوب غرب نیجر رخ داده است.

 وال استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود، به بررسی حواشی دیدار دونالد ترامپ و شی جین پینگ پرداخته است. طبق گزارش این روزنامه، هر چند ترامپ توانسته قرارداد تجاری بی‌سابقه‌یی با چین منعقد کند اما در تحلیل سفر اخیر دونالد ترامپ، گفته شده که اعتماد جهانی به نقش رهبری امریکا کم شده و ترامپ جای خود را به قدرتمندترین رهبر جهان به همتای چینی خود واگذار کرده است. همچنین گفته شده که دیدار ترامپ از چین در زمان نامناسبی صورت می‌گیرد. چین برای تلطیف فضای رویکرد خشن اخیر دولت ترامپ نسبت به تجارت و بالاخص موضوع کره‌شمالی، سراغ ارائه چند پیشنهاد تجاری وارداتی و توافقات سرمایه‌گذاری که از قبل آماده کرده، می‌رود تا بدین وسیله تاکید کند که خواهان تلطیف فضاست اما به هیچ‌وجه رویکردش را تغییر نخواهد داد.

 

ارسال نظر