تقویت روابط ترامپ و «شی»

۱۳۹۶/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۸۴۷
تقویت روابط
ترامپ و «شی»

  نیویورک‌تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از دیدار دونالد ترامپ و شی جین پینگ منتشر کرده است. به گزارش نیویورک‌تایمز رییس‌جمهوری امریکا در خاتمه سفرش به چین از شی جین پینگ به عنوان یک رهبر «بسیار محترم» تحسین کرد. گفته شده که این سفر یک «طرح جدید» برای مدیریت روابط و اختلافات دو کشور ایجاد کرده است. در این دیدار، ترامپ از چین خواسته که اقدامات بیشتری را برای مهار کره‌شمالی انجام دهد. همچنین در این دیدار، این دو رهبر همچنین ناظر بر امضای توافقات بازرگانی به ارزش حدود 250میلیارد دلار بودند. دونالد ترامپ در توییتی اعلام کرد که شی جین پینگ نماینده بسیار محترم و قدرتمند برای مردمش است. بودن در کنار او و خانم پنگ لیوآن بسیار عالی بود.

 تایمز:

کوین اسپیسی به دلیل اتهامات اخلاقی از یک فیلم هالیوودی حذف شد. این نشریه در صفحه اول خود با انتشار عکسی از کوین اسپیسی، گزارشی از جدیدترین پروژه سینمایی با بازی این بازیگر قدیمی هالیوود منتشر کرد. به گزارش تایمز، جدیدترین پروژه سینمایی «ریدلی اسکات» با عنوان «تمام پول جهان» که قرار بود در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم موسسه فیلم امریکا (AFI) روی پرده برود، در سایه اتهامات اخلاقی مطرح شده درباره «کوین اسپیسی» از برنامه نمایش این جشنواره خارج شد. طبق این گزارش گفته شده که نقش او در فیلم «همه پول‌های دنیا» به بازیگر دیگری واگذار شده و همه صحنه‌های مربوط به او بار دیگر با بازیگر جدید فیلمبرداری می‌شود. کریستوفر پلامر به جای کوین اسپیسی در این فیلم نقش جان پل گتی، سرمایه‌دار بزرگ نفتی را بازی خواهد کرد. ادعاهای مطرح شده علیه آقای اسپیسی مربوط به اواسط دهه ۱۹۸۰ تا سال گذشته می‌شود.

 ال پایس:

کارمی فورکادل رییس پارلمان کاتالونیا که رای موافق به استقلال این منطقه داده بود، در دیوان عالی اسپانیا حاضر شد. به گزارش این روزنامه اسپانیایی، قبل از ورود کارمی فورکادل رییس پارلمان کاتالونیا به همراه 5مقام دیگر منتخب کاتالونیا در دادگاه عالی اسپانیا، مردم در دفاع از وحدت اسپانیا سر دادند. گفته شده که نمایندگان کاتالان‌ نیز برای حمایت از فورکادل و سایر مقامات کاتالان تا دادگاه عالی اسپانیا آمده‌اند. همچنین گزارش‌ها خبر از اعتصاب سراسری در کاتالونیا در اعتراض به بازداشت رهبران و سیاستمداران این منطقه می‌دهد. به گزارش ال پایس، معترضان جاده‌های کاتالونیا را مسدود کردند. این اقدام معترضان موجب خلل در رفت‌و‌آمد خودروها به بارسلونا شده است. کارمی فورکادل متهم به اغتشاش بوده و به جرم حمایت از استقلال منطقه کاتالونیا، پس از برگزاری همه‌پرسی به دادگاه اسپانیا احضار شد.

 

ارسال نظر