چینی‌ها به کره‌شمالی نمی‌روند

۱۳۹۶/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۸۴۱
چینی‌ها به کره‌شمالی نمی‌روند

 

گزارش‌ها حاکی از آن است که همزمان با سفر رییس‌جمهور امریکا به چین و اعمال تحریم‌های بیشتر، این کشور تورهای گردشگری به مقصد کره‌شمالی را متوقف کرده است.

به گزارش مهر و به نقل از ایندیپندنت، درست یک روز پیش از اینکه دونالد ترامپ در قالب آخرین بخش از تور آسیایی خود وارد چین شود، این کشور تمام سفرهای توریستی به مقصد کره‌شمالی را متوقف کرد. گردانندگان تورهای گردشگری در شهر داندونگ که یک شهر مرزی چینی است، با دستوری مواجه شدند که براساس آن اجازه نداشتند هیچ گردشگری را به سمت پیونگ‌یانگ، پایتخت کره‌شمالی هدایت کنند.

دفتر توریسم داندونگ که مسوولیت نظارت بر بیشتر کمپانی‌هایی را بر عهده دارد که شهروندان چینی را به کره‌شمالی می‌برند، این دستور را به اطلاع گردانندگان تورها رساند. به این ترتیب از روز چهارشنبه توریست‌ها فقط اجازه دارند در روز به شهر سینوجیو سفر کنند که با فاصله کمی از مرز واقع شده است.

یکی از منابع آگاه در این مورد گفت: «در حال حاضر فصلی است که تعداد گردشگران کم است، اما احتمال اینکه چنین چیزی دلیل این مساله باشد بسیار کم است. به احتمال بسیار بیشتر این مساله مرتب با افزایش تحریم‌ها علیه کره‌شمالی است. باید صبر کنیم و ببینیم وقتی که آقای ترامپ از چین می‌رود چه اتفاق‌هایی خواهد افتاد. شاید این اتفاق باعث شود محدودیت‌های فعلی کمرنگ‌تر شوند، اما سخت می‌توان با اطمینان چنین چیزی را گفت. تمام اینها مرتبط با تنش‌های رو به افزایش در منطقه است. »رییس‌جمهور امریکا در قالب تور آسیایی‌اش روز چهارشنبه وارد چین شد، یعنی یک روز پس از اینکه در کره‌جنوبی سخنرانی کرد و فشار بیشتری بر چین وارد کرد تا دست از حمایت خود از کره‌شمالی بردارد.

چین یکی از مهم‌ترین شرکای تجارت کره‌شمالی است و در ماه سپتامبر اعلام کرد که دیگر از این کشور منزوی پارچه خریداری نخواهد کرد و منابع نفتی آن را هم محدودتر می‌کند. منابع به دست آمده از تجارت و توریسم از جمله معدود منابع ارزی واردشده به کره‌شمالی هستند.

 

 

ارسال نظر