مساله خانگی با 26 کشته در تگزاس

۱۳۹۶/۰۸/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۷۷۴
مساله خانگی
با 26 کشته در تگزاس

 یو اس‌ای‌تودی:

صفحه اول بسیاری از رسانه‌ها، به بررسی ماجرای تیراندازی در کلیسای تگزاس اختصاص یافته و در صفحه اول یو اس‌ای‌تودی نیز، گزارش اف‌بی‌آی منتشر شده است. آن‌طور که در این روزنامه گفته شده، اف‌بی‌آی اعلام کرده که انگیزه‌های شخصی فرد مسلح، باعث تیراندازی در کلیسای تگزاس شده و این حادثه، تروریستی نبوده است. براساس این گفته، در حال حاضر، این قضیه به‌عنوان حمله تروریستی بررسی نمی‌شود. به گزارش این روزنامه، دونالد ترامپ که در ژاپن حضور داشت پس از باخبر شدن از این ماجرا برای قربانیان حادثه پیام فرستاد و از فرد مهاجم به عنوان کسی‌ که مشکلات جدی روانی‌ داشت، یاد کرد. این تیراندازی یک ماه بعد از کشتار لاس‌وگاس اتفاق افتاده است. در آن حمله نیز یک مرد مسلح از داخل هتلی در لاس‌وگاس به سوی تماشاچیان یک کنسرت موسیقی آتش گشود و ۵۸نفر را کشت و صدها نفر را زخمی کرد.

 واشنگتن پست:

این روزنامه نیز در صفحه اول خود، با بررسی ابعاد حادثه تیراندازی در کلیسای تگزاس، به معرفی هویت ضارب، پرداخته است. به گزارش واشنگتن‌پست، وزارت دفاع امریکا موسوم به پنتاگون «دوین پاتریک کلی»، تیرانداز کلیسای تگزاس را یکی از اعضای ارتش امریکا دانسته و اعلام کرد وی از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ در پایگاه هوایی امریکا در نیومکزیکو فعالیت کرده و دارای سوابقی مربوط به ضرب و شتم همسر و فرزندش است. نیروی هوایی امریکا در بیانیه خود آورده است: اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که خشونت خانگی این مرد توسط «دفتر تحقیقات ویژه پایگاه نیروی هوایی امریکا در نیومکزیکو» به مرکز داده‌های اطلاعات جرایم ملی اداره پلیس اف‌بی‌آی وارد نشده است. پلیس هنوز اعلام نکرده که انگیزه این فرد چه بوده اما رییس پلیس منطقه تگزاس گفته است خانواده همسر سابق وی در کلیسا مشغول عبادت بودند. رییس پلیس اداره امنیت منطقه‌یی تگزاس نیز اعلام کرد که این یک مساله خانوادگی بوده چون این مرد پیام‌های تهدیدآمیزی را به مادر همسرش فرستاده بود. همچنین مادربزرگ همسر کلی در میان کشته‌شدگان بوده است.

 فایننشال تایمز:

در صفحه اول این روزنامه نیز، گزارشی از پیشنهاد رکوردشکن ۱۳۰ میلیارد دلاری برای خرید کوالکام منتشر شده است. به گزارش فایننشال تایمز، شرکت برودکام که در حوزه ساخت نیمه‌هادی‌ها فعالیت می‌کند یک پیشنهاد رکوردشکن را به کوالکام عرضه کرد. برودکام پیشنهاد کرده برای خرید کوالکام ۱۳۰میلیارد دلار بپردازد. این مبلغ سنگین‌ترین پیشنهاد خرید در تاریخ خریدهای شرکت‌هایی است که در حوزه تکنولوژی فعالیت می‌کنند. اگر این پیشنهاد توسط سهامداران پذیرفته شود و مسوولان رسمی هم آن را تایید کنند، شرکت تشکیل شده از ترکیب دو شرکت کوالکام و برودکام به سومین تراشه‌ساز بزرگ جهان پس از اینتل و سامسونگ تبدیل می‌شود. در حال حاضر کوالکام درگیر یک دعوای حقوقی سنگین با شرکت اپل است. اپل کوالکام را به سودجویی و فرصت‌طلبی در حوزه استفاده از حقوق ثبت اختراع متهم کرده و معتقد است فرآیندهای کسب مجوز این اسناد منطقی و منصفانه نبوده است.

 

ارسال نظر