درخشش «بافندگان خیال»

۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۶۰۰
درخشش «بافندگان خیال»

فیلم مستند «بافندگان خیال» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «سیدمحمدصادق جعفری» برنده جایزه بهترین فیلم مستند خارجی زبان جشنواره «کاردیف» ولز شد.

به گزارش فارس، نخستین دوره جشنواره بین‌المللی کاردیف از 5 تا 7 آبان‌ ماه 96 در کشور ولز برگزار شد و مستند «بافندگان خیال» ساخته «سیدمحمدصادق جعفری» برنده جایزه بهترین فیلم مستند خارجی‌زبان این جشنواره شد.

در این رویداد که در خلیج «کاردیف» در ولز شرقی برگزار شد حدود 200فیلم مستند و کوتاه داستانی به نمایش درآمد. پیش از این اعلام شده بود که مستند «بافندگان خیال» ضمن نامزدی در دومین دوره جوایز فیلم‌های صنعتی و اجتماعی ایتالیا، برنده جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره موندنس(‌Moondance) امریکا و جشنواره جهانی هند(Lifft India) شده است. این فیلم تا پایان ماه آبان در جشنواره‌های PLEBEIAN  سن‌دیه‌گو و OJAI کالیفرنیای امریکا نیز به نمایش درمی‌آید. ضمن اینکه «بافندگان خیال» نامزد دومین دوره جایزه مستقل سینمای کودک و نوجوان WOLVES هم شده که در کشور لیتوانی برگزار خواهد شد. مستند «بافندگان خیال» روایت زندگی تعدادی نابیناست که قالیبافی می‌کنند و وقتی با هم هستند، لحظات شاد زندگی خود را می‌گذرانند.

 

ارسال نظر