نهاد متولی خانواده نداریم

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۵۲۵
نهاد متولی خانواده نداریم

خبرهای خودکشی دو دختر نوجوان اصفهانی و خبرهایی از این دست، همه را نگران کرده است. همه از افزایش خشونت می‌گویند؛ خشونتی که بین دختران پنهان است و گاه به خودکشی ختم می‌شود و بین پسرها، نمود بیرونی بیشتری دارد. البته طبق پژوهش‌های رسمی، رفتارهای پرخطر نیز بین پسرها، بیشتر از دختران است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از خشونت خفته در دختران و رفتارهای پرخطر در پسران اعلام نگرانی کرده و گفته است: متاسفانه یک متولی خانواده که در سطح کشور قوی عمل کند، نداریم. عباسعلی باقری با بیان اینکه به نظر می‌آید در اینجا پرداختن به معلول خیلی کارساز نیست و باید به‌صورت اساسی روی آسیب‌های اجتماعی و اصلاح آنها کار کرد، گفت: تربیت افراد باید از خانواده شروع شود. به‌ویژه باید به دوره پیش از دبستان و 6سالی که کودک در خانه است، بیشتر توجه شود. باید به خانواده‌ها آموزش دهیم که چه کنند. معتقدم بیش از 60 تا 70درصد شخصیت افراد تا 6 سالگی شکل می‌گیرد. وقتی در آنجا آسیب وجود داشته باشد قطعا در دوره ابتدایی هم ادامه می‌یابد. باقری ادامه داد: بهترین راه این است که مشاوره دهیم. با خانواده‌ها صحبت کنیم و مربیان را توانمند کنیم تا بتوانیم برنامه‌های پیشگیرانه را به اجرا درآوریم، در واقع کار اصلی ما توانمندسازی خانواده‌ها و اولیای مدارس است.

او با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی یک امر فراگیر هستند و باید همه نهادهای اجتماعی و فرهنگی پای کار بیایند، به ایسنا گفت: در حال حاضر یک نهاد که متولی خانواده باشد و در سطح کشور قوی عمل کند نداریم. اگر آموزش و پرورش و خانواده خوب عمل کنند از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌شود.

به‌ گفته باقری، روحیه با نشاطی که دخترها نیاز دارند کمتر برای‌شان فراهم می‌شود و کمتر هم امکان ورزش کردن دارند، بنابراین خشونتی در درون‌شان نهفته باقی می‌ماند که ما نباید از اینها غافل باشیم.

 

ارسال نظر