طرح جمهوری‌خواهان برای کاهش مالیات

۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۴۳۹
طرح جمهوری‌خواهان برای کاهش مالیات

 وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود، اعلام کرد که پس از ماه‌ها انتظار، جمهوری‌خواهان طرح مالیاتی خود را ارائه کردند.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، موارد اصلی در این طرح کاهش مالیات به همان صورتی که قبلا انتظار می‌رفت، تنظیم شده و کمیته محاسبات مالیاتی مجلس استانداردهای کاهش مالیات افراد و خانوار را تقریبا دو برابر کرده است. مایک پنس معاون رییس‌جمهوری امریکا، طرح مالیاتی جمهوری‌خواهان را عظیم‌ترین برنامه مالیاتی تاریخ امریکا خواند و گفت: این طرح جدید تا پایان سال جاری نهایی می‌شود. همچنین او در صفحه رسمی خود در توییتر با تاکید بر ضرورت اصلاح نظام مالیاتی امریکا برای کارآفرینان و عموم خانواده‌های امریکایی نوشت: می‌خواهیم با نهایی کردن این طرح در سال جاری، اقتصاد امریکا را بار دیگر به شکوه خود بازگردانیم. کاهش نرخ مالیات یکی از وعده‌های انتخاباتی کلیدی دونالد ترامپ بود که با طرحی که اعضای جمهوری‌خواه کنگره امریکا روز پنج‌شنبه ارائه دادند، به یک نقطه تحول عمده رسید.

 نیویورک تایمز:

این روزنامه، در صفحه اول خود گزارشی از عامل حادثه منهتن منتشر کرد. به گزارش نیویورک‌تایمز، داعش مسوولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است. طبق این گزارش، گروه تروریستی داعش بامداد روز جمعه با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد که عامل حمله با خودرو در منهتن نیویورک یکی از اعضای این گروه بوده است. هرچند که این گروه تروریستی، عامل حمل منهتن را «سرباز داعش» معرفی کرده اما مدارکی در راستای این ادعای خود ارائه نداده است. به دنبال این حمله تروریستی دادستانی منهتن، علیه «سیف‌اله سایپاف» عامل حمله به عابران پیاده اعلام جرم کرده است. پیش از این نیز گفته شده بود که سایپاف هنگام خروج از خودرو و تیراندازی به طرف مردم یادداشتی در خودرو خود به‌جا گذاشته که در آن عضویت در داعش را اعلام کرده است. همچنین رییس پلیس نیویورک، یک روز پس از حادثه نیز اعلام کرد فردی که با خودرو مردم را در منهتن زیر گرفته و به طرف آنها تیراندازی کرد، با داعش در ارتباط بوده است.

 فایننشال تایمز:

پاول، به عنوان رییس جدید فدرال رزرو معرفی شد. طبق گزارش صفحه اول این روزنامه، ترامپ در مراسمی رسمی در کاخ سفید، «جِروم پاول» را رییس جدید فدرال رزرو معرفی کرد. بر این اساس، در صورتی که سنا به پاول رای دهد، وی از ابتدای ماه فوریه سال آینده جانشین «جانت یلین» خواهد شد. پاول در دوره ریاست‌جمهوری جورج هربرت واکر بوش به‌عنوان معاون وزارت خزانه‌داری فعالیت می‌کرد. همچنین پاول به‌عنوان یکی از اعضای هیات روسای فدرال رزرو به مدت ۵ سال خدمت کرده است. بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که پاول در اجرای سیاست پولی خود فردی هواخواه صلح و تشنج‌زداست و به جای پافشاری  روی پایین نگه داشتن نرخ تورم روی موضوعات دیگری تاکید می‌کند و بی‌طرفانه عمل خواهد کرد.

 

ارسال نظر