معرفی نخستین متهمان تبانی تیم ترامپ با روسیه

۱۳۹۶/۰۸/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۲۶۶
معرفی نخستین متهمان تبانی تیم ترامپ با روسیه

 واشنگتن‌پست:

دیروز در صفحه اول بیشتر روزنامه‌های جهان خبر اتهام رسمی به سه مشاور سابق دونالد ترامپ در پرونده تبانی انتخاباتی با روسیه منتشر شد. واشنگتن پست نیز در صفحه اول خود گزارشی از تازه‌ترین نتایج پرونده اتهام دخالت روسیه در انتخابات 2016 امریکا منتشر کرده است. به گزارش این روزنامه، بازپرس پرونده مداخله روسیه در انتخابات امریکا، 3 نفر از مشاوران دونالد ترامپ را متهم کرده است. بر این اساس، دیروز پل مانافورت رییس ستاد انتخاباتی ترامپ دستیارش ریک گیتس به تبانی علیه منافع ملی امریکا و پولشویی در پرونده دخالت روسیه در انتخابات امریکا متهم شدند. این در حالی است که جورج پاپادوپولوس، یکی از مشاوران انتخاباتی آقای ترامپ اعتراف کرده که به اف‌بی‌آی در مورد تماس‌هایش با افراد نزدیک به دولت روسیه دروغ گفته است. این نخستین خروجی تحقیقات بازرس مولر بوده که چندین ماه است روی پرونده دخالت روسیه در انتخابات ایالات‌متحده کار می‌کند.

 نیویورک‌تایمز:

این روزنامه نیز در صفحه اول خود علاوه بر انتشار گزارش اتهام‌ رسمی به مشاوران ترامپ در مورد پرونده تبانی انتخاباتی با روسیه خبری از ادعای تازه ترامپ در این باره منتشر کرده است. به گزارش نیویورک تایمز، همزمان با انتشار اخباری مبنی بر اینکه دادگاه فدرال در واشنگتن، روند تفهیم اتهام مطرح شده علیه روسیه مبنی بر دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 امریکا را آغاز کرده است، دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا در تازه‌ترین توییتش، هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتی خود را متهم به همدستی با روسیه کرده است. گفته می‌شود این ادعا، واکنشی به آغاز روند بررسی این پرونده است. ترامپ با انتشار ویدیویی، ادعا کرده بود که در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، او با روس‌ها تبانی کرده است. این ویدیو شامل تصاویری از دوره تبلیغات انتخاباتی و گزارشی از ایمیل‌های کلینتون بود که در آن زمان از سوی اف‌بی‌آی مورد بررسی قرار گرفت.

 یو اس‌تودی:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از ادامه تخریب‌ها در پورتوریکو منتشر کرده است.

به گزارش یو اس‌تودی، در ادامه خرابی‌های به بار آمده از توفان سهمگین ماریا، به علت مشکلات ایجاد شده برای برق این منطقه، تقریبا تمام ساکنان پورتوریکو شب‌ها را در تاریکی به سر می‌برند. پیش از این نیز اعلام شده بود قطع برق پورتوریکو ماه‌ها ادامه خواهد داشت. همچنین مقامات این جزیره هشدار داده‌اند که اگر شبکه برق در مناطق اصلی این جزیره به زودی تعمیر نشود، کمبود آب، تغذیه و سوخت وارد مرحله بحرانی‌تری خواهد شد. طبق گزارش‌ها، هزاران نفر در کوه‌ها و مناطق دورافتاده‌یی زندگی می‌کنند که به واسطه تخریب جاده‌ها، تعمیر شبکه برق در آن مناطق بسیار مشکل خواهد بود.

 

 

ارسال نظر