سربازهایی که رییس‌جمهوری را دوست ندارند

۱۳۹۶/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۱۱۲
سربازهایی که رییس‌جمهوری را دوست ندارند

گروه گوناگون|

در هفته‌یی که گذشت، نشریه تایم، کابینه ترامپ را به عنوان خرابکارترین دولت معرفی کرده است. از طرفی، نتایج نظرسنجی‌های متعدد نشان می‌دهد که ترامپ، کمترین میزان اعتماد را در میان امریکایی‌ها به خود اختصاص داده است. همچنین باتوجه به عملکرد رییس‌جمهوری امریکا، بسیاری از سیاستمداران در سراسر جهان تصمیم‌های او را تایید نمی‌کنند. این نارضایتی از فعالیت‌های ترامپ، حتی در میان وزرای کابینه او نیز دیده می‌شود. در ماه‌های گذشته اخراج‌های سریالی در کاخ سفید، جنجال‌هایی ایجاد و بسیاری از سیاستمداران را به ترامپ بدبین کرد. از طرفی، در یک نظرسنجی میان افسران و سربازان ارتش امریکا درباره ترامپ، درصد قابل‌توجهی از افسران ارتش امریکا اعلام کردند که هیچ علاقه‌یی به ترامپ ندارند و تنها درصد اندکی از آنها ترامپ را رییس‌جمهور محبوب خود دانسته و عملکرد او را مطلوب ارزیابی کرده‌اند.

از مهم‌ترین وعده‌های انتخاباتی ترامپ، گسترش نیروی نظامی و دفاعی امریکا بود. به نظر می‌رسد تلاش او برای تحقق این وعده، مهم‌ترین عامل تایید او در میان نیروی‌های نظامی و دفاعی این کشور است. آن‌طور که در تازه‌ترین آمار میلیتاری تایمز گفته شده، نزدیک به 60درصد تفنگداران دریایی، رفتارهای رییس‌جمهوری امریکا را مطلوب ارزیابی کرده‌اند و تنها حدود 17درصد عملکرد او را تایید نمی‌کنند. هر چند سپاه تفنگداران دریایی امریکا (مرینز) از تشکیلات نیروی دریایی به‌شمار می‌روند، اما برخلاف نیروی دریایی، عملکرد ترامپ را بسیار مطلوب می‌دانند.

پیش از این گفته شده بود که فرمانده عمومی نیروهای دریایی امریکا بر وجود نفرات زبده در نبرد سایبری و دفاع هوایی این کشور تاکید کرده است. در مقابل این درخواست ترامپ افزایش نفرات ارتش چون اضافه کردن 12 هزار نیروی پیاده نظام دریایی را پذیرفته است. این افزایش نفرات اثرهای مناسبی بر سرعت عملیات و ارتقای وضعیت هزاران تفنگدار دریایی این کشور خواهد داشت. بر این اساس، طبیعی به نظر می‌رسد که تلاش دولت ترامپ برای افزایش نیروهای نظامی و دفاعی، تاثیر مثبتی بر دیدگاه این نیروها داشته است.

در ادامه این گزارش، ارتش امریکا پس از تفنگداران دریایی بیشترین حمایت را از فعالیت‌های ترامپ دارند. معمولا در بسیاری اوقات، پس از هر اقدام رییس‌جمهوری امریکا و تصمیم کاخ سفید در امور جهانی، ارتش با انتشار بیانیه‌یی، حمایت خود را از ترامپ اعلام می‌کند. طبق آمار منتشر شده هر چند در میان ارتش امریکا درصد قابل‌توجهی فعالیت‌های ترامپ را تایید نمی‌کنند اما تقریبا نیمی از نیروی ارتش در امریکا، عملکرد ترامپ را تاکنون مطلوب ارزیابی کرده‌اند.

همان‌طور که گفته شد، در میان نیروی دریایی امریکا، نارضایتی بسیاری از عملکرد ترامپ وجود دارد. این در حالی است که تفنگداران دریایی امریکا، به‌عنوان زیرمجموعه نیروی دریایی، از مهم‌ترین حامیان ترامپ در میان نیروهای دولتی امریکا شناخته می‌شوند. طبق آمار منتشر شده، نزدیک به 50درصد از نیروی دریایی امریکا، برنامه‌های ترامپ را تایید نمی‌کنند. تنها حدود 40درصد از این نیرو، عملکرد رییس‌جمهوری امریکا را مطلوب می‌دانند. براساس آمار منتشر شده، به نظر می‌رسد بیشترین مخالفت با عملکرد ترامپ، در میان نیروی دریایی امریکا دیده می‌شود.

طبق تازه‌ترین گزارش منتشر شده، بیشترین میزان بی‌اعتمادی به برنامه‌های ترامپ، در میان نیروی هوایی این کشور دیده می‌شود. در میان این یگان مستقل ارتش امریکا بیش از 45درصد افراد، عملکرد ترامپ را نامطلوب ارزیابی کرده‌اند. این در حالی است که تنها کمتر از 40درصد نیروی هوایی امریکایی، برنامه‌های اجرایی ترامپ را در امور کشور تایید می‌کنند.

به‌طور کلی طبق نتایج این گزارش نشان می‌دهد که سربازان ارتش امریکا، بیش از افسران نظامی در این کشور رییس‌جمهور امریکا را محبوب و عملکرد او را مطلوب می‌دانند. البته طبق این گزارش حدود 16 درصد افسران و  15.9درصد سربازان هم در نظرسنجی شرکت نکردند.

 

 

ارسال نظر