«مولر» نخستین اتهام روسیه را مطرح کرد

۱۳۹۶/۰۸/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۰۵۲
«مولر» نخستین اتهام روسیه را مطرح کرد

 وال استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارش جدیدی از تحقیق درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در سال ۲۰۱۶ منتشر کرده است. به گزارش وال استریت ژورنال، «رابرت مولر» دادستان ویژه این تحقیق، نخستین اتهامات را در این پرونده مطرح کرده است. طبق این گزارش به دستور یک قاضی فدرال، هنوز ماهیت این اتهام و نام افراد یا نهادهای مرتبط مشخص نشده است. همچنین گفته شده که با تایید یک هیات منصفه فدرال، متهمان قرار است تا روز دوشنبه بازداشت شوند. مولر، ماه مه ‌برای تحقیق درباره ادعاهای دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در سال 2016 انتخاب شد. انتخاب او به این سمت مدت کوتاهی بعد از آن صورت گرفت که رییس‌جمهور دونالد ترامپ، جیمز کومی رییس وقت اف‌بی‌آی را از سمتش برکنار کرد. همچنین گفته می‌شود مهم‌ترین مدارک این پرونده توسط «کریستوفر استیل» یک مامور پیشین سازمان اطلاعاتی انگلیس (ام‌آی6) گردآوری شده و دراختیار مولر و نهادهای اطلاعاتی امریکا قرار گرفته است.

 ال پایس:

در هفته‌های اخیر، تقریبا صفحه اول این روزنامه اسپانیایی، به پوشش خبرهای استقلال کاتالونیا از اسپانیا اختصاص یافته است. ال پایس، در این شماره نیز، به ادامه سرکوب کاتالان‌ها توسط دولت اسپانیا پرداخته است. به گزارش این روزنامه، نخست‌وزیر اسپانیا با حضور در پارلمان این کشور از نمایندگان خواست لغو خودمختاری منطقه کاتالونیا را هرچه زودتر تصویب و اجرا کنند چراکه امنیت کشور اسپانیا در خطر است. ال پایس نوشت که ماریانو راخوی نخست‌وزیر اسپانیا، با حضور در پارلمان این کشور و پیش از تصمیم‌گیری درباره تصویب لغو خودمختاری کاتالونیا، ضمن درخواست از نمایندگان برای تصویب ماده ۱۵۵ قانون اساسی درباره کاتالونیا اعلام کرده که دولت اسپانیا دیگر نمی‌تواند شرایط موجود را ادامه دهد. راخوی گفته که ما در مقابل تجاوز به قانون اساسی قرار داریم و تمام شاخص‌های اقتصادی منطقه کاتالونیا پایین آمده و امنیت کشور در خطر است.

 تایمز:

این نشریه هم در صفحه اول خود، از انحلال کابینه و پارلمان کاتالونیا توسط نخست‌وزیر اسپانیا خبر داد. به گزارش تایمز، دولت مرکزی اسپانیا ضمن انحلال دولت و پارلمان جدایی‌طلب منطقه کاتالونیا، از اداره این منطقه توسط مادرید تا انتهای پاییز خبر داد. پارلمان کاتالونیا پس از ساعت‌ها بحث جدی و تنش‌آلود، با تصویب قطعنامه استقلال، به‌صورت یک‌طرفه از دولت اسپانیا اعلام جدایی کرد. طبق این گزارش، دولت مادرید پیش از این هشدار داده بود که در صورت اعلام جدایی از اسپانیا، دولت محلی کاتالونیا را منحل و یک انتخابات جدید طی 6ماه آینده برگزار خواهد کرد. نخست‌وزیر اسپانیا علاوه بر منحل کردن پارلمان و دولت محلی کاتالونیا اعلام کرد تا زمان برگزاری انتخابات جدید برای کاتالان‌ها یعنی تا 21 دسامبر (30 آذر ماه)، منطقه کاتالونیا توسط دولت مرکزی اسپانیا اداره خواهد شد. راخوی همچنین اعلام کرد که به‌زودی رییس پلیس منطقه کاتالونیا را برکنار خواهد کرد.

 

 

ارسال نظر