تولد یک تزار

۱۳۹۶/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۹۷۱
تولد یک تزار

  اکونومیست:

نشریه اکونومیست در طرح جلد شماره اخیرش، تصویر پوتین را در لباسی با نشانه‌های جنگ، زندان و خفقان منتشر کرده است. گزارش این نشریه نیز به مناسبت صدمین سال انقلاب روسیه است. در این گزارش اشاره شده در حالی یکصد سال از انقلاب اکتبر 1917 در روسیه می‌گذرد که این انقلاب به راهی متفاوت از آرمان‌های اعلام شده رفت و رژیم برآمده از آن به یک دیکتاتوری مبدل شد. به گزارش این نشریه به پوتین لقب تزار جدید داده‌اند؛ چرا که قدرت نامحدود دارد. هرچند که به صورت ظاهری با انجام نظرخواهی‌های عمومی نشان می‌دهد که احساسات عمومی برای او اهمیت دارد. در واقع سیستمی که پوتین ایجاد کرده، بسیار شبیه سیستم ناعادلانه‌یی است که تا دهه 1860 و زمان «اصلاحات بزرگ» در روسیه حاکم بود. به گفته بسیاری از سیاستمداران روسیه کشور ارزشمند اما در عین حال شکننده است که با جرقه‌یی کوچک نابود می‌شود. از مبارزه علیه فساد گرفته تا تلاش برای از بین بردن سیستم دزدسالارانه مقامات ارشد کشور.

  تایم:

این نشریه در تازه‌ترین شماره خود کابینه ترامپ را گروه خرابکار معرفی کرده است. تایم در این شماره نوشته که چگونه کابینه ترامپ، تصور عمومی از اقتدار یک دولت را تکه‌تکه کرده است. به گزارش این هفته‌نامه زمانی که استیون بنن به عنوان استراتژیست اصلی کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ، در حال تخریب دولت است، بسیاری این سخنان او را انتقادی تند خواندند. اکنون به‌نظر می‌رسد این ادعای بنن درست بوده و دستگاه‌های اجرایی و قانونگذاری دولت ترامپ به سمت تخریب دولت پیش می‌روند؛ مهم‌ترین دلیل این ادعا استفاده از افرادی بدون سابقه اجرایی در کابینه دولت ترامپ بوده است. از طرفی دونالد ترامپ علاوه بر اعمال سیاست‌ها و اتخاذ تصمیم‌های غیرقابل‌ پیش‌بینی خود با اخراج بسیاری از وزرا و کارکنان خود جنجال‌های بسیاری در کاخ سفید ایجاد کرده است.

 

  واشنگتن‌پست: ‌

این روزنامه در صفحه اول خود با تیتر انتخابات پرتنش در کنیا، گزارشی از برگزاری انتخابات در این کشور منتشر کرده است. به گزارش واشنگتن‌پست، بیش از ۶.۵۵میلیون کنیایی روز پنج‌شنبه و برای دومین بار در سه‌ماه گذشته در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شرکت کردند. پیش از این نتایج نخستین انتخابات کنیا که ۸ آگوست و با شرکت ۸۰ درصد واجدین شرایط برگزار شد در نهایت به دلیل اعتراضات گسترده مردمی و رهبر مخالفان دولت و در نهایت رای دیوان عالی این کشور باطل شد. برگزاری انتخابات دوم در روز پنج‌شنبه نیز با تنش‌ها و درگیری‌های بسیاری همراه بود و حداقل چهار کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت و به دلیل شدت خشونت‌ها، کمیسیون انتخابات، رای‌گیری را در چهار شهر در غرب این کشور یک روز به تعویق انداخت. در برخی شهرها در جریان درگیری میان پلیس و معترضان به برگزاری این انتخابات، نیروهای پلیس از گاز اشک‌آور استفاده کردند. برخی ایستگاه‌های رای‌گیری نیز پس از افزایش خشونت‌ها بسته شد.

 

 

ارسال نظر