کشف آثاری از دوران پارینه سنگی در غار بوف

۱۳۹۶/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۹۶۶
کشف آثاری از دوران پارینه سنگی در غار بوف

باستان‌شناسان ایرانی و آلمانی در پایان فصل چهارم کاوش علمی باستان‌شناسی در غار بوف شهرستان رستم، یافته‌های جدیدی از دوران پارینه سنگی میانی و پارینه سنگی جدید شامل دست‌ابزارهای سنگی، بقایای استخوان‌های جانوری و دانه‌های گیاهی شناسایی کردند. مسوول اداره میراث فرهنگی شهرستان رستم با بیان این مطلب به ایرنا گفت: غار یاد شده دارای توالی استقراری از دوران پارینه سنگی میانی تا فراپارینه سنگی است و از آنجا که بقایای استخوان انسانی در این مکان یافت نشد، نمی‌توان گونه‌های انسانی متعلق به آن دوران را مشخص کرد. مقامات محمودی بیان کرد: یافته‌های دوران پارینه سنگی جدید مربوط به انسان مدرن یا هوموساپین است.

او ادامه داد: فصل چهارم کاوش علمی باستان‌شناسی غار بوف شهرستان رستم که با همکاری مشترک پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشورمان و دانشگاه توبینگن آلمان انجام شد از سیزدهم شهریور تا بیست و هفتم مهر ماه ۹۶ به طول انجامید.

محمودی اظهار کرد: هدف از انجام این پژوهش، لایه‌نگاری باستان‌شناسی این غار تاریخی و باستانی برای مشخص کردن وضعیت استقرار و سکونت انسان در آن همچنین بازسازی شرایط زیست محیطی و آب و هوایی منطقه در ۵۰ هزار سال گذشته بوده است.

او گفت: سرپرستی این پروژه پژوهشی را دکتر محسن زیدی و پروفسور نیکلاس کنارد بر عهده داشتند.

 

ارسال نظر