هالووین واقعی امریکایی‌ها

۱۳۹۶/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۹۶۴
هالووین واقعی امریکایی‌ها

گروه گوناگون   امریکایی‌ها در اواخر اکتبر، جشن هالووین برگزار می‌کنند؛ مراسمی که گفته شده یکی از جشن‌های سنتی غرب است و مهاجران ایرلندی و اسکاتلندی در سده نوزدهم این آیین را به امریکا برده‌اند. این جشن سنتی و ترسناک در حالی برگزار می‌شود که طبق نظرسنجی‌های اعلام شده، بسیاری از امریکایی‌ها ترس‌هایی واقعی و مهمی در شرایط زندگی خود دارند.

بر اساس تازه‌ترین آمار اعلام شده، ترس‌های رایج مردم امریکا در سال 2017 پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ تغییر کرده است. نتایج نظرسنجی دانشگاه چپمن در میان 1.207 امریکایی نشان می‌دهد که ترس از فساد مالی و اخلاقی‌ دولتمردان، بالاترین رتبه را در میان سایر ترس‌های دسته‌بندی شده در این تحقیق به خود اختصاص داده است. هرچند که در سال‌های گذشته نیز این ترس در نتایج نظرسنجی‌ها وجود داشت اما با روی کارآمدن دولت دونالد ترامپ و افشای اسناد رشد فساد در میان مقام‌های دولتی این نگرانی مردم از فساد مسوولان در کاخ سفید، دوبرابر شده است. طبق آمار اعلام شده، این ترس در سال 2016 حدود 60.6درصد بوده که در سال 2017 به 74.5درصد افزایش یافته است. بی‌اعتمادی به برنامه‌ها و تصمیم‌های غیرقابل‌پیش‌بینی ترامپ تاثیر قابل‌ توجهی در افزایش نگرانی امریکایی‌ها از بروز فساد اخلاقی و مالی در امریکا داشته است.

ترس از لغو طرح «اوباماکر» و جایگزینی آن با لایحه پیشنهادی دونالد ترامپ نیز دومین رتبه را در میان نگرانی‌های امریکایی‌ها به خود اختصاص داده است. طبق گزارش‌های منتشر شده، نزدیک به 28میلیون امریکایی، فاقد بیمه بهداشت و سلامت هستند. زمانی‌که طرح خدمات درمانی «اوباماکر» در سال ۲۰۱۰ اجرایی شد، ۲۰میلیون نفر در امریکا تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفتند و طبقه متوسط و پایین در این کشور از این بیمه استفاده کردند. پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری اوباما، بیستم ژانویه سال 2017 دونالد ترامپ فرمان توقف طرح «اوباماکر» را صادر کرد. این در حالی بود که بسیاری از سیاستمداران جمهوری‌خواه و دموکرات، با این طرح مخالفت کردند و همچنان چالش‌های بسیاری برای جایگزینی طرح «ترامپ‌کر» وجود دارد. آمار نشان می‌دهد که بیش از نیمی از امریکایی‌های که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، از مشکلات لغو طرح «اوباماکر» می‌ترسند.

نگرانی‌ از آلودگی آب‌ در اقیانوس‌، رودخانه و دریاها نیز از دیگر ترس‌های مهم امریکایی‌ها در این نظرسنجی بوده است. هرچند که پایین رفتن آب‌های زیرزمین و آلودگی آنها تنها مختص به امریکا نیست اما یافته‌ها نشان می‌دهد که در نمونه آب امریکا بالاترین میزان آلودگی وجود داشته است. از طرفی آلودگی میکروپلاستیک در آب آشامیدنی که در کشورهای سراسر جهان یافت شده، در نمونه‌های تهیه شده از مکان‌هایی مانند ساختمان‌های کنگره، مقر آژانس حفاظت محیط زیست امریکا و برج ترامپ در نیویورک حدود 94درصد گزارش شده است. طبق آمار اعلام شده حدود 53درصد از امریکایی‌هایی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، از افزایش سرعت آلودگی آب‌ها در این کشور نگران هستند. گفته شده روند آلودگی آب از ده‌ها سال پیش در امریکا آغاز شده است. این در حالی است که در این میان حدود 50.4 درصد از امریکایی‌ها نگران آب‌های آشامیدنی آلوده نیز هستند. تازه‌ترین تحقیقات روی آب‌های آشامیدنی در ایالت‌های مختلف امریکا نشان می‌دهد که بیش از 6میلیون امریکایی آب‌ آلوده مصرف می‌کنند. گفته شده که آب مصرفی ایالت‌های بسیاری در امریکا حاوی سطوح ناامنی از مواد شیمیایی است که غیرقابل شرب هستند.

نگرانی از آینده اقتصادی نامعلوم نیز پنجمین ترس مهم امریکایی‌ها در این نظرسنجی بوده است. هرچند که دونالد ترامپ به رای‌دهندگان خود وعده داده است که از طریق کاهش واردات و افزایش صادرات، میلیون‌ها شغل برای امریکایی‌ها ایجاد خواهد کرد، اما حدود 50.2درصد از امریکایی‌هایی که در این نظرسنجی شرکت‌ کرده‌اند، نگران وضعیت مالی خود در آینده هستند.

آن‌طور که در ادامه این گزارش گفته شده، قیمت بالای صورت‌حساب‌های پزشکی، شرکت امریکا در جنگ جهانی و تغییرات آب‌وهوایی به‌ترتیب مهم‌ترین ترس‌های امریکایی‌ در این نظرسنجی بوده است. همان‌طور که گفته شد در صورت لغو اوباماکر، بسیاری از امریکایی‌ها برای پرداخت صورت‌حساب‌های پزشکی خود دچار مشکل خواهند شد. همچنین سیاست‌های خارجی نامناسب ترامپ، ممکن است آتش جنگ جدیدی را برافروزد؛ جنگی که امریکا نیز به‌طور مستقیم در آن دخیل خواهد بود. با توجه به اینکه دونالد ترامپ از توافق آب‌وهوایی پاریس نیز کناره گرفته است، به‌ نظر می‌رسد مهم‌ترین ترس‌های امریکایی‌ها مربوط به عملکرد رییس‌جمهوری جدید امریکاست.

در آخر این نظرسنجی، استفاده کره شمالی از سلاح هسته‌یی و آلودگی‌های آب‌وهوایی، کمترین نگرانی امریکایی‌ها معرفی شده است. با توجه به این فهرست امریکایی‌ها هیچ ترسی از حمله گروه‌های تروریستی و افراطی، مرگ و اعمال قوانین محدودیت حمل سلاح ندارند.

 

 

ارسال نظر