حراج ‌نامه‌های نویسنده کلاسیک

۱۳۹۶/۰۸/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۸۸۹
حراج ‌نامه‌های نویسنده کلاسیک

با گذشت نزدیک به 2سال از زمان مرگ نویسنده «کشتن مرغ مقلد» تعدادی نامه از او منتشر شده که دیدی صمیمانه‌تر از زندگی او ارائه می‌کند.

به گزارش گاردین، ۳۸ نامه که بین سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۰ توسط هارپر لی نویسنده رمان کلاسیک «کشتن مرغ مقلد» به دوستش فلیس ایتزکاف نوشته شده بودند این هفته به حراج گذاشته می‌شوند. این نامه‌ها که به «کلیپر» (لقب لی برای ایتزکاف) نوشته شده‌اند، به خاطرات لی در مورد پدرش و دوستی وی با چهره‌های هالیوودی می‌پردازند.

در یکی از نامه‌ها که در تاریخ بیستم ژانویه سال ۲۰۰۹ یعنی روز تحلیف باراک اوباما نوشته شده، لی برای ایتزکاف می‌نویسد: «در این روز تحلیف می‌خواهم روی نکات مثبت زندگی‌ام تمرکز کنم... در عین حال به دوستی دیگر، گرگوری پک فکر می‌کنم که دوست خیلی خوب لیندون بی‌جانسون بود. گرگ به او گفت به نظرت روزی زنده خواهیم بود که یک رییس‌جمهور سیاه‌پوست ببینیم؟ جانسون گفت نه، اما برای آن زن آرزوی موفقیت می‌کنم.» در نامه‌یی دیگر که روز چهاردهم ماه مه سال ۲۰۰۹ نوشته شده، می‌گوید : «خیلی مفتخرم که بگویم او دوستم بود. او را با تمام قلبم دوست داشتم و تا زمانی که هوشیاری دارم دلم برای او تنگ خواهد شد. هرگز کسی مثل او نشناختم مگر پدرم، آنها نکات مشترک زیادی داشتند. او جنتلمن فوق‌العاده‌یی بود.» به گزارش مهر، لی در سال ۲۰۱۶ در ۸۹سالگی از دنیا رفت و بعضی‌ها مشکوک بودند که او در پایان زندگی‌اش دچار زوال عقل شده است. در نامه‌های لی اشاره‌های کوچکی به آگاهی او نسبت به وضعیت روانی‌اش می‌شود. او یکی از نامه‌ها را به عنوان «هارپر گیج تو» امضا کرد و در نامه‌یی دیگر در سال ۲۰۰۸ نوشت: «اصلا حواسم سر جایش نیست؛ داروها را مقصر می‌دانم، اما احتمالا سالخوردگی است... تمام کسانی که اینجا هستند به نحوی زوال عقل دارند و من هم استثنا نیستم. حداقل می‌توانم رخدادهای بزرگ را به یاد بیاورم؛ مثلا یازدهم سپتامبر که تولد آلیس خواهرم هم هست.» قیمت آغازین حراجی برای این ۳۸ نامه ۱۰هزار دلار است.

 

ارسال نظر