آتش در مدرسه جنجالی ارومیه

۱۳۹۶/۰۸/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۸۱۲
آتش در مدرسه جنجالی ارومیه

خبر آتش‌سوزی، بیشتر از خبر آزار و اذیت در فضای مجازی چرخید و دیده شد. اهالی منطقه و اولیای برخی دانش‌آموزان، به مدرسه‌یی دخترانه حمله کردند و بخشی از آن را آتش زدند.

ماجرا از این قرار بود که خبری مبنی بر اینکه سرایدار مدرسه دخترانه در اسلام‌آباد ارومیه، یکی از دانش‌آموزان را آزار داده، در منطقه منتشر شد. گرچه مسوولان انتظامی و آموزش و پرورش تاکید کردند که تعرضی رخ نداده و سرایدار مدرسه هم بازداشت شده است، اما برخی اهالی منطقه در محل مدرسه حاضر شدند و تعدادی از آنها به ساختمان مدرسه حمله‌ور شدند تا جایی که یگان ویژه برای کنترل وضعیت وارد عمل شد.

در حال حاضر شرایط تحت کنترل است اما محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، به بازرس ویژه وزیر دستور ویژه‌یی برای بررسی موضوع آزار و اذیت یک دختر دانش‌آموز توسط نیروی خدماتی مدرسه

راه شهدا در ارومیه صادر کرد.

نکته مهم اما این بوده که پدر این دختر، قبل از این حوادث به همراه مدیر مدرسه به کلانتری رفته و اعلام رضایت کرده است. سرایدار نیز تا قبل از حمله مردم به مدرسه، به‌دلیل رضایت پدر دانش‌آموز، آزاد و سر کارش بوده است. این موضوع نیز باعث تجمع خانواده برخی دانش‌آموزان و مردم منطقه مقابل مدرسه شده بود. حسنخانی فرماندار ارومیه، در این رابطه گفته که برخی از نیروهای انتظامی مورد اصابت سنگ قرار گرفته و زخمی شدند و به هیچ‌ یک از مسوولان مدرسه آسیبی نرسید.

 

ارسال نظر