مراکش میزبان 3 فیلم ایرانی

۱۳۹۶/۰۸/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۸۱۰
مراکش میزبان 3 فیلم ایرانی

بیست‌ودومین جشنواره فیلم «مولف رباط» در کشور مراکش میزبان دو فیلم بلند و یک مستند ایرانی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، این رویداد سینمایی که از تاریخ 27 اکتبر تا 4 نوامبر (5 تا 13 آبان) در کشور مراکش برگزار می‌شود، در بخش مسابقه میزبان نمایش فیلم «دختر» به کارگردانی و تهیه‌کننندگی رضا میرکریمی و مستند «رویاهای دم صبح» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهرداد اسکویی است و «والدراما» نخستین ساخته بلند سینمایی عباس امینی به تهیه‌کنندگی مجید برزگر نیز در بخش «سینمای جهان» به روی پرده خواهد رفت.

فیلم «دختر» نخستین نمایش خود را در بخش سودای سیمرغ سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر تجربه کرد و در ۷ بخش نامزد جایزه شد و در نخستین حضور بین‌المللی‌اش در جشنواره فیلم مسکو نیز جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد (فرهاد اصلانی) را کسب کرد.

این فیلم تاکنون جوایز دیگری در جشنواره‌های باتومی گرجستان، «گوا» در کشور هند، «داکا» در کشور بنگلادش و همچنین جشنواره بین‌المللی «عشق» در مُنس بلژیک کسب کرده است و در چند جشنواره خارجی دیگر از جمله جشنواره فیلم جهانی «بلمونت» امریکا، جشنواره قدیمی «دینی-له-بن» در کشور فرانسه و جشنواره بین‌المللی فیلم «عشق» در سئول کره‌جنوبی حضور داشته است. فیلم «امروز» ساخته قبلی رضا میرکریمی در سال 2014 در بخش رقابتی جشنواره رباط حضور داشت و در نهایت جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد. مستند «رویاهای دم صبح» نخستین حضور خارجی خود را ۱۶ ژانویه ۲۰۱۶ در جشنواره فیلم برلین تجربه کرد و جایزه عفو بین‌المللی را از آن خود کرد.

این فیلم در ادامه حضور خود در جشنواره‌های بین‌المللی توانست جایزه بزرگ جشنواره «ترو فالس» امریکا به عنوان بهترین مستندساز سال ٢٠١٦، جایزه‌ بزرگ و نیز جایزه بهترین فیلم «الهام‌بخش» را از جشنواره فول فریم امریکا، جایزه بزرگ جشنواره فیلم مردم‌نگاری «ژان روش» فرانسه، جایزه بهترین مستند بلند جشنواره «هات اسپرینگز» امریکا، جایزه معتبر بهترین فیلم مستند جشنواره لندن و همچنین بهترین مستند دهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک را کسب کند و در جشنواره‌های ملبورن، جشنواره مستند «کمدن» در نیوجرسی امریکا، جشنواره روزیخ، شیکاگو، جشنواره فیلم لهستان و همچنین جشنواره معتبر مستند «کپنهاگ» دانمارک نیز روی پرده رفت. فیلم سینمایی «والدراما» تاکنون در جشنواره‌هایی همچون جشنواره فیلم‌های ایرانی پراگ ۲۰۱۷، شصت‌وششمین جشنواره فیلم برلین نسل نو۲۰۱۶، جشنواره فیلم کلن آلمان۲۰۱۶، جشنواره فیلم مونیخ آلمان۲۰۱۶، جشنواره فیلم رم ایتالیا ۲۰۱۶، جشنواره فیلم‌های ایرانی سیدنی ۲۰۱۶، جشنواره فیلم بمبئی هند ۲۰۱۶، جشنواره فیلم ویسبادن آلمان ۲۰۱۶، جشنواره فیلم داکا بنگلادش ۲۰۱۷، جشنواره فیلم پونا هند 2017 حضور داشته است. بخش بین‌المللی سه فیلم «دختر»، «رویاهای دم صبح» و «والدراما» بر عهده کمپانی «دریم لب» با مدیریت نسرین میرشب است.

 

ارسال نظر