ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به حضور زنان در ورزشگاه‌ها

۱۳۹۶/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۵۶۰
ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به حضور زنان در ورزشگاه‌ها

چند سال است که برخی زنان و فعالان این حوزه، برای حضور زنان علاقه‌مند به تماشای ورزش در ورزشگاه‌ها تلاش می‌کنند؛ تلاشی که بعد از مسابقه فوتبال ایران و سوریه در ورزشگاه آزادی که زنان سوری موفق به حضور در ورزشگاه شدند و زنان ایرانی اجازه حضور پیدا نکردند، شدت بیشتری گرفت و شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های زیادی نسبت به این موضوع نشان دادند.

حالا گویا پرونده این مساله به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفته است. رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به جلساتی که در این شورا برای تصمیم‌گیری در مورد حضور زنان در ورزشگاه‌ها در حال برگزاری است، گفته که رویکردهای مثبتی نسبت به حضور زنان و خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها وجود دارد اما حضور زنان به‌عنوان تماشاگر با پیش‌شرط‌‌هایی برای مناسب‌سازی ورزشگاه‌ها و فراهم کردن شرایط سالم و امن برای آنها همراه خواهد بود.

زهرا آیت‌اللهی با اشاره به اینکه شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده یکی از شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است و به‌عنوان نهادی فراقوه‌یی در مورد حضور زنان در ورزشگاه‌ها تصمیم‌گیری خواهد کرد، گفت: در جلسه‌یی که هفته گذشته برگزار شد، افراد با دیدگاه‌های متفاوتی در این زمینه حضور یافتند. در پایان این جلسه با مشخص شدن پیچیدگی‌هایی که در این خصوص وجود دارد، به این نتیجه رسیدیم که تصمیم‌گیری در این مورد آن‌قدرها هم ساده نیست. حضور زنان در ورزشگاه‌ها ابعاد مختلفی دارد که نمی‌توان آن را تنها از یک زاویه دید. در جلسه‌یی که هفته آینده برگزار خواهد شد این موضوع به مصوبه‌یی قطعی خواهد رسید.

 

ارسال نظر