نارضایتی‌های خطرناک از جهانی‌سازی

۱۳۹۶/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۴۸۰
نارضایتی‌های خطرناک از جهانی‌سازی

 اکونومیست:

این نشریه در تازه‌ترین شماره خود، به پیامدهای جهانی‌سازی برای مناطق آسیب‌پذیر و تاثیر آنها در پیروزی پوپولیست‌ها اشاره کرده است. به گزارش اکونومیست، نتایج انتخابات اخیر آلمان و اتریش، نشان می‌دهد که بسیاری از افراد از وضع موجود در کشورها خسته شده‌اند و وعده‌های عوام‌فریبانه و پوپولیستی را، به‌عنوان تنها راه نجات شرایط خود می‌دانند. به گزارش اکونومیست، هر چند روند جهانی‌سازی، می‌تواند نتایج مثبت بسیاری را به همراه داشته باشد، اما‌ نارضایتی‌هایی را نیز به‌دنبال دارد؛ این نارضایتی‌های موجود در مناطق آسیب‌پذیر، می‌تواند با گذشت زمان، این مناطق را به مهم‌ترین پایگاه‌های خطرساز برای کشورها تبدیل کند. بی‌توجهی به نارضایتی‌های گسترده از سیاست‌های موجود در بسیاری از مناطق جهان، منجر خواهد شد که بسیاری، به سمت افرادی جذب شوند که وعده‌هایی برای ساختن آینده‌یی بهتر را می‌دهند.

 واشنگتن پست:

دولت میانمار شرایط را برای روهینگیایی‌ها بدتر کرده است. طبق گزارشی که این روزنامه در صفحه اول خود منتشر کرده است، رهبر میانمار شرایط زندگی را برای اقلیت مسلمان روهینگیا سخت‌تر از گذشته کرده است. بسیاری از افراد بر این باور هستند که بحران‌های مسلمانان روهینگیا، بعد از روی کار آمدن آنگ‌سان‌سوچی رهبر حزب حاکم در میانکار، افزایش یافته است. طبق آمار منتشر شده، با شدت گرفتن خصومت‌های دولت میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا از 25 آگوست، هر هفته 100هزار روهینگیایی از سرزمین خود فراری می‌شوند. این در حالی است که براساس بیانیه منتشر شده از دفتر فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، از آنگ سان سوچی رهبر میانمار خواسته شده به تعهدات خود عمل کرده و خشونت را در این کشور متوقف و اجازه دهد همه کمک‌های انسانی به ایالت راخین که ۴۰درصد ساکنان آن مسلمانان روهینگیا هستند، برسد.

 نیویورک‌تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، به گزارشی از وضعیت گروه تروریستی داعش پرداخته است. به گزارش نیویورک‌تایمز، این گروه ممکن است از مناطق تحت اشغال خود خارج شوند، اما از بین نمی‌روند. این گزارش‌، به‌دنبال نشست 2 روزه گروه 7 در ایتالیا منتشر شد. چند روز پس از آنکه نیروهای تحت حمایت امریکا، کنترل مناطق تحت‌حمایت داعش را در رقه آزاد کردند، نشستی در جزیره ایسکیا، در روز پنج‌شنبه آغاز به‌کار کرد. به گزارش این روزنامه، تهدید شبه‌نظامیان خارجی و فراری داعش از رقه سوریه برای اجرای حملاتی تازه علیه غرب، نشست وزرای کشورهای گروه 7 در ایتالیا را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. گمان می‌رود بسیاری از شبه‌نظامیان خارجی در چند ماه گذشته از مناطق تحت‌نفوذ داعش خارج شده باشند اما کارشناسان می‌گویند آنهایی که مانده‌اند ممکن است به امید رسیدن به اروپا و گرفتن انتقام به سمت ترکیه حرکت کنند. ده‌ها هزار شهروند از کشورهای اروپایی بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ به سوریه و عراق سفر کردند تا در کنار داعش بجنگند.

 

ارسال نظر