پاییز در گیشه سینما

۱۳۹۶/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۴۷۷
پاییز در گیشه سینما

 جدیدترین آمار فروش فیلم‌های روی پرده در حالی اعلام شد که در کنار فروش خوب یکی، دو فیلم جدید، «قهرمانان کوچک» هم در حوزه کودک و نوجوان با استقبال خوبی روبه‌رو شده است.

غلامرضا فرجی مدیر پخش حوزه هنری، در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: فیلم «قهرمانان کوچک» پس از ۱۶ روز نمایش و در حالی که  ۲۰ سالن سینمایی در تهران و ۳۰ سالن در شهرستان دارد، به فروش ۶۵۰ میلیون تومانی رسیده است.

او با اشاره به اینکه این فیلم در دو روز چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۰۰ میلیون تومان فروخته است، افزود: باتوجه به اینکه دانش‌آموزان در طول هفته مدرسه می‌روند، استقبال از فیلم در اواخر هفته فوق‌العاده می‌شود.

فیلم «خفه‌گی» به کارگردانی فریدون جیرانی یکی از فیلم‌های جدید اکران شده در سینماهاست که در دو روز ابتدایی به ۲۹۵ میلیونی رسیده است.

احسان ظلی‌پور از دفتر پخش «بلیت» در این‌ زمینه بیان کرد: «خفه‌گی» در تهران ۲۵ سالن و در شهرستان ۱۴ سالن سینا دراختیار دارد که در چهارشنبه ۱۲۰ میلیون و پنج‌شنبه ۲۷ مهرماه نیز ۱۷۵میلیون تومان فروش داشته است.

درباره آمار فروش سه فیلم دیگر این روزهای سینماها که هدایت فیلم پخش آنها را برعهده دارد، احمد مختاری به ایسنا گفت: فیلم «خانه دختر» ساخته شهرام شاه‌حسینی با ۲۰ سالن در تهران و ۲۴ سالن در شهرهای دیگر به فروش ۹۰۲ میلیون تومان رسیده است. او افزود: از این رقم ۷۱۲ میلیون تومان متعلق به تهران است. او همچنین آمار فروش فیلم «نگار» ساخته رامبد جوان را با 7 سالن در تهران و ۳۰ سالن در دیگر شهرهای کشور، 2 میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان اعلام کرد.

مختاری درباره آخرین رقم فروش فیلم «ملی و راه‌های نرفته‌اش» به کارگردانی تهمینه میلانی نیز گفت: این فیلم که تعداد سالن‌هایش در تهران کم شده و به ۱۲ سالن رسیده است در این شهر، فروش داشته و در مجموع کل سینماهای کشور یک میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان فروخته است. سعید خانی مدیر پخش دفتر نسیم صبا هم آمار فروش فیلم تازه اکران شده‌ «شنل» به کارگردانی حسین کندری را در 2 روز نمایش و با ۱۴ سالن در تهران ۳۰ میلیون تومان اعلام کرد.

به گفته او نمایش این فیلم در شهرهای دیگر از هفته آینده آغاز می‌شود. علی سرتیپی مدیرعامل فیلمیران نیز آمار فروش 3فیلم «زرد»، «مالاریا» و «تابستان داغ» را اعلام کرد که در این بین «مالاریا» فروش قابل‌توجهی نداشته است.

به گفته او «زرد» با بازی بهرام رادان و ساره بیات با ۸۰سالن سینمایی 2 میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان در کشور فروخته است. همچنین «تابستان داغ» به رقم فروش یک‌میلیارد و ۵۹۰ میلیونی رسیده است، اما «مالاریا» به کارگردانی پرویز شهبازی تنها

 ۲۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

علاوه بر اینها داریوش باباییان مدیر دفتر شکوفا فیلم،  آمار فروش «من و شارمین» را یک‌میلیارد و

 ۱۵۰ میلیون و «حقه‌باز دم دراز» را هم که اخیرا اکران شده، ۹۵ میلیون تومان اعلام کرد.

 

 

ارسال نظر