سلاحی مخرب‌تر از بمب هسته‌ای

۱۳۹۶/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۴۰۸
سلاحی مخرب‌تر از 
بمب هسته‌ای

 نیویورک‌ تایمز:

صفحه اول این روزنامه، گزارشی از هکرهای کره شمالی منتشر کرده است. به گزارش نیویورک تایمز درحالی که بسیاری از کشورهای جهان در ماه‌های اخیر درباره خطر تسلیحات هسته‌یی کره شمالی و آزمایش بمب‌های جدید این کشور صحبت می‌کنند، کارشناسان سایبری درباره خطری جدی‌تر از سوی این کشور هشدار داده‌اند. پیش از این متخصصان جنگ سایبری ردپای کره شمالی را در بزرگ‌ترین باجگیری سایبری جهان پیدا کردند. پس از این حمله سایبری، هکرهای کره شمالی تلاش داشته‌اند تا در عملیات دیگری از بانک مرکزی نیویورک یک میلیارد دلار را سرقت کنند. براساس گزارش‌های منتشر شده آنها توانسته بودند، کنترل حساب کاربری بانک مرکزی بنگلادش را در دست بگیرند و تنها یک اشتباه تایپی ماجرا را لو داد. براساس گزارش این روزنامه هر چند این حمله شکست خورد اما هکرهای کره شمالی توانستند در عملیات دیگری ۸۱ میلیون دلار را به حساب‌های خود منتقل کنند.

 ال‌ پایس:

دادگاه عالی اسپانیا، رسما نتیجه همه‌پرسی کاتالونیا را غیرقانونی اعلام کرد. ال‌پایس در صفحه اول خود با اعلام اینکه دولت اسپانیا، جدایی‌طلبان را از قدرت محروم کرده، گزارشی از ادامه تنش‌ها در استقلال کاتالونیا از اسپانیا منتشر کرده است. طبق این گزارش، رهبران کاتالونیا در برابر درخواست دولت مرکزی اسپانیا برای لغو اعلام استقلال تسلیم نشدند تا بحران در روابط کاتالونیا و مادرید همچنان ادامه داشته باشد. ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا نیز دیروز در سخنانی از کارلوس پوجدمون، رهبر کاتالونیا خواسته است تا منطقی رفتار کند. به گزارش این روزنامه، معاون نخست‌وزیر اسپانیا نیز در سخنانی اعلام کرده که دولت مادرید به دنبال لغو وضعیت خودمختاری کاتالونیا خواهد بود مگر آنکه رهبر این منطقه تلاش برای استقلال را متوقف کند. همچنین او گفته که اگر رهبر کاتالونیا تا ساعت 8 صبح پنج‌شنبه به وقت گرینویچ پاسخ رضایت‌بخشی ندهد با اجرای بند 155 قانون اساسی اسپانیا روبه‌رو خواهد شد.

 یو اس ای تودی:

این روزنامه در صفحه اول خود از تلاش‌های دونالد ترامپ برای اعمال محدودیت بیشتر مهاجران خبر داده است. به گزارش نیویورک‌ تایمز، رییس‌جمهوری امریکا دستور مهاجرتی جدید خود را کمتر از یک ماه پیش در ۲۳سپتامبر صادر کرده بود که دیروز، این دستور توسط قاضی فدرال دادگاهی در هاوایی متوقف شد. قاضی فدرال دادگاه هاوایی دستور توقف بخش‌هایی از سومین فرمان مهاجرتی ترامپ را صادر کرد. علت این اقدام تعارض دستور ترامپ با قوانین بین‌المللی مهاجرت عنوان شده است. براساس این دستور بیشتر شهروندان ایران، لیبی، سوریه، یمن، سومالی، چاد و کره شمالی به مدت نامعلوم از ورود به امریکا منع می‌شدند. چند دادگاه فدرال در امریکا دستور مهاجرتی قبلی ترامپ را نیز که روز ۶ مارس صادر شده بود، متوقف کرده بودند.

 

ارسال نظر