رونمایی از کتاب‌هایی با طنین دفاع مقدس

۱۳۹۶/۰۷/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۲۵۴
رونمایی از کتاب‌هایی با طنین دفاع مقدس

با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، سه کتاب صوتی و یک نمایشنامه رادیویی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی شد. به گزارش مهر، آیین رونمایی از سه کتاب صوتی به نام‌های «آشنای دریا»، «خوشبوترین گل سرخ برای من» و «نوعروس» و همچنین یک نمایشنامه رادیویی به نام «نامه‌یی به سناتورها» با حضور سردار علی‌اصغر محسن‌شیخی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران، جمعی از مسوولان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، محمدرضا قربانی مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش و تعدادی از مدیران و هنرمندان در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

 علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در آغاز این مراسم به سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: صدای جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس همپای رزمندگان پیش رفت. رزمندگان و خانواده‌ها با رادیو انس گرفته بودند و رادیو، رسالت خود را در بحث همراهی، انتقال روحیه و انتشار اخبار به خوبی انجام داد. او ادامه داد: نمایش رادیویی یکی از بخش‌های موثر و تاثیرگذار بوده و هست. نمایشنامه نیز از جمله ظرفیت‌های رادیو در حوزه دفاع مقدس است. بهترین سوژه‌های دفاع مقدس با همکاری هنرمندان به شکل نمایش رادیویی درآمده و تاثیرگذار بوده و هر چه بیشتر جلو می‌رویم، نمایش رادیویی توانسته به مباحث عمیق‌تر و لایه‌های موثرتر دفاع مقدس بپردازد.

در این مراسم مریم مجتهدزاده رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهار کرد: رسانه نقش بسیار زیادی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس دارد و برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل بعدی باید از قالب هنر استفاده کنیم. او با بیان اینکه رسانه‌ها افکار عمومی را شکل می‌دهند، گفت: نسل جوان باید از وقایع و رخدادهای دوران دفاع مقدس مطلع شود و همچون الگو از آن روزها درس بگیرد. جوانان امروز اگر بدانند که چه گذشته پرافتخاری داشته‌اند، به‌طور قطع آینده پرافتخاری را رقم خواهند زد. مجتهدزاده تصریح کرد: اگر نقش زنان در دوران دفاع مقدس را ما بر جسته نکنیم، مغفول باقی می‌ماند و این کم‌کاری‌ها زمینه را برای سیاه‌نمایی ایجاد می‌کند.

 هر زمان که ما کمتر به موضوعی ورود کنیم، دشمن از همان موضوع نفوذ می‌کند. محمدرضا قربانی مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش با بیان گزارشی از تولیدات ۶ ماه گذشته رادیو نمایش در حوزه دفاع مقدس عنوان کرد: در ۶ ماه گذشته تولیدات آثار نمایشی در حوزه دفاع مقدس بالغ بر ۱۱هزار و ۸۲۵دقیقه در قالب ۴۱۱قطعه نمایش بوده است. او افزود: حدود یک ماه گذشته نیز با حضور سردار کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ۲۷ مجموعه از تولیدات رادیو نمایش مرتبط با دفاع مقدس رونمایی شد. قربانی به معرفی آثار جدید و تولیدات مرتبط با موضوع زنان و دفاع مقدس پرداخت و عنوان کرد: همان‌طور که مرزهای جغرافیایی کشور نیاز به پاسداری و حراست دارد، مرزهای فرهنگی نیز نیازمند پاسداری است و پاسداران مرزهای فرهنگی، هنرمندان کشورمان هستند.

 

ارسال نظر