«ایکی» برنده جایزه «آرته» ایتالیا

۱۳۹۶/۰۷/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۲۵۳
«ایکی» برنده جایزه «آرته» ایتالیا

جشنواره آرته ایتالیا، انیمیشن «ایکی» را به عنوان یکی از برندگان این دوره خود برگزید. شانزدهمین دوره جشنواره آرته ایتالیا با اعلام برندگان این دوره به کار خود خاتمه داد و انیمیشن «ایکی» ساخته پرستو کاردگر را به عنوان برنده بخش انیمیشن این دوره خود معرفی کرد. به گزارش مهر، این جشنواره که از هنر سینما در فرم‌های مختلف تجلیل می‌کند، از ۱۱ تا ۱۴ اکتبر برگزار شد.

این جشنواره ایتالیایی که کار خود را از سال ۲۰۰۱ آغاز کرده با هدف پیوند سینما و هنر و یک شهر هنری برگزار می‌شود. ابتدا برگامو و اکنون میلان شهر هنری همراه جشنواره هستند. فیلم «نویز» ساخته پویا راضی نیز دیگر نامزد ایرانی دریافت جایزه در این جشنواره بود. داستان انیمیشن «ایکی» درباره سرزمینی است که مردم آن سرهایی شبیه مکعب روبیک حل شده دارند، اما بچه‌یی در این سرزمین هست که با همه متفاوت است و مکعب روبیک او حل نشده باقی مانده است.

انیمیشن «ایکی» تاکنون در جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی شرکت کرده و جوایزی را دریافت کرده است.

انیمیشن کوتاه «ایکی» که نخستین کار مستقل و شخصی پرستو کاردگر است، دیپلم افتخار و تندیس بهترین فیلمنامه بخش دانشجویی از نهمین دوسالانه بین‌المللی انیمیشن تهران، دیپلم افتخار بهترین انیمیشن ماه ژانویه از جشنواره Short to the Point رومانی، مداد طلایی بهترین انیمیشن از جشنواره سیاتل امریکا، جایزه بهترین انیمیشن جشنواره بین‌المللی دانشجویی«گولد ریل» دانشگاه کارولینای شمالی و جایزه بهترین کارگردانی فیلم کوتاه جشنواره Bollywood int›s Film Festival ایالات متحده امریکا را پیش‌تر دریافت کرده است.

 

ارسال نظر