زمزمه حذف طرح خرید سربازی در بودجه ۹۷

۱۳۹۶/۰۷/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۰۹۵
زمزمه حذف طرح خرید سربازی در بودجه ۹۷

از آذر سال 93 که دولت یازدهم، موضوع فروش خدمت سربازی برای سربازانی که بالای هشت سال غیبت دارند تا امروز همواره خبرها و حاشیه‌ها درباره خرید خدمت، موضوعی جنجالی بوده است.

هر سال اینکه بار دیگر این تبصره در لایحه بودجه باشد و غایبان بتوانند خدمتشان را با پرداخت جریمه بخرند، مساله‌یی مهم برای کسانی بوده که به سربازی نرفته‌اند.

امسال اما موضوع احتمال حذف فروش خدمت جدی‌تر شده است. سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: تمدید خرید جریمه غیبت سربازی در بودجه ۹۷ به نظر ستاد کل نیروهای مسلح و دولت در خصوص تاثیر آن در تقویت بنیه دفاعی بستگی دارد. محمدمهدی مفتح درباره وضعیت جریمه خرید غیبت خدمت سربازی در بودجه 97 و احتمال تمدید آن گفت: امسال معلوم نیست دولت در لایحه بودجه سال 97 موضوع خرید سربازی را بیاورد و زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که ممکن است این بند در بودجه 97گنجانده نشود. او افزود: باید تا زمان تقدیم بودجه به مجلس منتظر ماند و دید دولت در لایحه بودجه‌یی که تقدیم مجلس می‌کند برای این موضوع چه پیش‌بینی و تمهیداتی در نظر گرفته است. او در پاسخ به سوالی در خصوص اضافه شدن غایبان کمتر از 8سال به مصوبه جریمه مشمولان غایب خدمت سربازی به خانه ملت گفت: باید دید موضوع چه تاثیری در تقویت بنیه دفاعی خواهد داشت و کارشناسان مربوطه باید در این باره نظر بدهند که اگر بخواهد این موضوع منجر به ضعف بنیه دفاعی و خالی شدن سربازخانه‌ها شود طبیعتا با آن موافقت نخواهد شد اما به هر حال باید در خصوص موضوعات مربوط به سربازی، معافیت‌ها و خرید جریمه خدمت ستاد کل نیروهای مسلح و دولت در خصوص رابطه پیشنهادات خود را به مجلس ارائه کنند. در بند ب تبصره 11 لایحه بودجه 96 آمده است به دولت اجازه داده می‌شود، تمام مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از هشت سال غیبت دارند معاف کند.

 

ارسال نظر