ایران در انیمیشن کانادایی

۱۳۹۶/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۰۱۲
ایران در انیمیشن کانادایی

انیمیشن «اسب‌های پنجره‌یی: مکاشفه رزی مینگ در اشعار فارسی» از کانادا، نامزد جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک در بخش بهترین انیمیشن بلند شد.

به گزارش ایسنا، انیمیشن «اسب‌های پنجره‌یی: مکاشفه رزی مینگ در اشعار فارسی» به کارگرانی و تهیه‌کنندگی «آن‌ماری فلمینگ» محصول کشور کاناداست که در شاخه بهترین انیمیشن بلند یازدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک با آثاری از کشورهای ژاپن، فیلیپین و چین به رقابت خواهد پرداخت. تا به حال این انیمیشن، در چند جشنواره به نمایش در آمده و بهار ۲۰۱۷ نیز در سینماهای کانادا اکران عمومی شد.

داستان این انیمیشن که سال گذشته و با جمع‌آوری سرمایه از طریق مشارکت مردم در وب‌سایت ایندی گوگو ساخته شده، درباره‌ رزی مینگ، دختر دو رگه‌ ایرانی و چینی است که از کودکی به همراه خانواده‌ چینی مادرش در کانادا بزرگ شده و بعد از انتشار کتاب شعرش به یک جشنواره ادبی در ایران دعوت می‌شود. سفر او به سرزمین پدری‌ سرآغاز کشف جهانی تازه و حقایقی درباره گذشته خویش است. سازنده‌ این انیمیشن آن‌ماری فلمینگ، انیماتور و نویسنده‌ کانادایی است که پیش از این برای آثار دیگری مورد تحسین قرار گرفت. او شخصیت انیمیشن رزی مینگ را سال‌ها قبل خلق کرده بود و حالا در قالب یک اثر سینمایی سراغ آن رفته است. اینکه رزی مینگ در سفرش به ایران چه چیزی را کشف می‌کند، برای کسانی که انیمیشن را ندیده‌اند، معلوم نیست ولی در نگاه اول تریلر «اسب‌های پنجره‌یی» تصویری بامزه و ستایشگرانه از فرهنگ و شعر ایرانی مانند فال حافظ به نمایش می‌گذارد. این انیمیشن با مشارکت مالی ۷۳۰ نفر از ۲۸ کشور جهان ساخته شده و تاکنون در چندین جشنواره به روی پرده رفته و در جشنواره‌های ونکوور و تورنتو در کشور کانادا نیز موفق به کسب جوایزی شده است.

مراسم اعطای جوایز یازدهمین دوره این جوایز سینمایی نیز روز ۲۳ نوامبر (پنج‌شنبه، دوم آذر) در بریزبن استرالیا برگزار می‌شود.

 

 

ارسال نظر