مانع مرگ گردشگران یا عامل مرگ سی‌وسه ‌پل!

۱۳۹۶/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۰۱۱
مانع مرگ گردشگران یا عامل مرگ سی‌وسه ‌پل!

بار دیگر خبری در فضای مجازی جنجال به پا کرد؛ «دیوارهای سه‌وسه پل را با دریل برای نصب نرده‌های چوبی تخریب می‌کنند.»

دوستداران میراث فرهنگی و بیشتر اهالی اصفهان می‌گویند علت نصب نرده‌های چوبی «باید به‌ دلیل اتفاق اخیر کشته‌شدن کودک دو ساله‌یی باشد که از پل (سی‌وسه پل) پرت شد» است، برخی موافق این اتفاق‌اند و بخشی از افراد نیز فقط به بعد آسیب رسیدن به بدنه‌ سی‌وسه‌ پل توجه می‌کنند و مخالف این اتفاق هستند.

بنابراین میراث‌فرهنگی با به شور گذاشتن راهکارهایی که می‌تواند مانع از بروز مجدد چنین اتفاقی شود در نخستین قدم، نرده‌یی چوبی روی یکی، دو دهانه سی‌وسه پل نصب کرده تا بعد از بررسی جوانب کار و نظرات مخالفان و موافقان به نتیجه‌یی نهایی در این زمینه برسد.

شاهین سپنتا، فعال میراث فرهنگی استان اصفهان به ایسنا می‌گوید: «سه روز پیش کودکی دو سال و نیمه از یکی از دهانه‌های سی‌و‌سه به پایین سقوط کرد و درگذشت، هر چند در این اتفاق سهل‌انگاری از والدین کودک بود و بعضا گفته می‌شود، ممکن است هر ۲۰سال یک‌بار این اتفاق رخ دهد اما با بروز چنین اتفاقاتی روحیه مردم جریحه‌دار می‌شود بنابراین باید فکری کرد.»

با این حال برخی معتقدند این نرده‌ها علاوه بر صدمه به سی‌و‌سه پل، منظر آن را هم خراب می‌کند. این موضوع حالا به چالشی مهم در اصفهان تبدیل شده است.

سپنتا معتقد است: استفاده از این نرده‌های چوبی با ساختار پل خواجو سازگار است و منظر پل را مخدوش نکرده است، بنابراین تصمیم گرفته شد تا مشابه نرده‌های پل خواجو طراحی و در نخستین اقدام روی چند دهنه سی‌وسه پل آزمایشی نصب شود تا در صورتی ‌که جواب داد و منظر پل را مخدوش نکرد و با تایید کارشناسان، ابتدای دیگر دهنه‌های خطرآفرین پل نیز نصب شود و در صورتی که جواب نداد به گزینه‌های دیگر فکر شود.

 

 

ارسال نظر