تعلیق روند استقلال کاتالونیا

۱۳۹۶/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۹۳۸
تعلیق روند
استقلال کاتالونیا

 ال‌پایس:

این روزنامه در صفحه اول خود، به انتشار اخبار استقلال کاتالونیا پرداخت. به گزارش ال‌پایس، رییس منطقه خودمختار کاتالونیا، در جلسه‌یی در پارلمان، با وجود حمایت از حق استقلال کاتالون‌ها، از قانونگذاران خواست روند جدایی از اسپانیا را تا پس از مذاکره با دولت، به حالت تعلیق درآورند. او در تلاش است تا فرصتی برای گفت‌وگو با دولت مرکزی اسپانیا فراهم شود. او گفت که یکپارچگی کاتالونیا و اسپانیا دیگر قابل دوام نیست و از شهروندان این منطقه خواست به اعلام نظر و خواست خود ادامه دهند و تسلیم «تهدیدها» نشوند. رییس منطقه کاتالونیا به‌شدت از اقدامات دولت مرکزی اسپانیا در تلاش برای جلوگیری از برگزاری همه‌پرسی استقلال انتقاد کرد، اما گفت: «ما علیه اسپانیا نیستیم، بلکه می‌خواهیم تفاهم بهتری با اسپانیا داشته باشیم» رییس دولت منطقه‌یی کاتالونیا صبح دیروز جلسه ویژه کابینه خود را برگزار کرد و عصر به وقت محلی به پارلمان رفت.

 نیویورک‌تایمز:

در صفحه اول این روزنامه، گزارشی از تسلیم اعضای گروه داعش منتشر شده است.

طبق این گزارش، صدها جنگجوی داعش، با از دست دادن آخرین سنگرهای خود در شهر حویجه عراق، به نیروهای کردستان عراق تسلیم شدند. نیویورک‌تایمز در این باره نوشت: این افراد که بخش قابل‌توجهی از نیروهای داعش را تشکیل می‌دادند، پس از تصرف مرکز حویجه توسط نیروهای عراقی، توانستند از دست آنها فرار کرده و به اجبار خود را تسلیم به نیروهای کرد کنند. این در حالی است که پیش از این، ابوبکر البغدادی، سرکرده این گروه تروریستی با انتشار یک پیام صوتی از نیروهای خود خواسته بود که به جنگ ادامه داده و هدف خود را بر رسانه‌ها معطوف کنند. تسلیم شدن نیروهای داعش اقدامی کم‌سابقه به شمار می‌رود و معمولا اعضای این گروه تا لحظه مرگ به جنگ ادامه می‌دهند. به گفته یک تحلیلگر مسائل داعش این تغییر رفتار نشان می‌دهد که اعضای این گروه «ایمان خود را به باورهای داعش» از دست داده‌اند.

 واشنگتن پست:

آتش‌سوزی‌های گسترده در کالیفرنیا، در روزهای اخیر، به‌ مهم‌ترین اخبار رسانه‌ها تبدیل شده است.

واشنگتن‌پست نیز در صفحه اول خود، با انتشار عکسی از خسارات این آتش‌سوزی مرگبار، به گزارشی از بی‌خانمان شدن هزاران نفر، در پی این حادثه پرداخت. به گزارش این روزنامه، مقامات امریکایی گفتند این آتش‌سوزی بیش از ۱۰هزار نفر را بی‌خانمان کرده است. در بسیاری از مناطق مسکونی صدها خانه و فروشگاه در آتش سوخته‌اند. به گفته مقامات امریکایی، آتش‌سوزی که 9 اکتبر در شمال ایالت کالیفرنیا آغاز شده، تشدید پیدا کرده و وزش بادهای شدید سبب گسترش بیشتر این آتش‌سوزی شده و مهار آن را سخت‌ کرده است. همچنین گزارش‌ها از تعطیلی مدارس و اداره‌ها در بسیاری از بخش‌های کالیفرنیا خبر می‌دهند. مقام‌های امریکایی اعلام کردند ۱۵۰۰ ساختمان طعمه حریق شده و بیش از ۲۰هزار نفر از محل آتش‌سوزی فرار کرده‌اند.

 

ارسال نظر