بازداشت ری استارتی‌ها

۱۳۹۶/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۹۳۷

تیراندازی با تفنگ ساچمه‌یی و شکستن شیشه چند بانک در تهران و برخی شهرها، آتش زدن در ورودی مسجد جوادالائمه در تهران و اتفاقاتی عجیب از این دست، چند روزی است که فضای مجازی را هم تحت تاثیر قرار داده است. برخی از جوان‌هایی که این کار را کرده‌اند از اقدامشان فیلم هم گرفته‌اند و در اینستاگرام پخش کرده‌اند.

پلیس همان روزی که به بانک‌ها شلیک شد، اعلام کرد که ابتدا دو نفر و بعد چند نفر دیگر در این رابطه دستگیر شده‌اند. بعد مشخص شد این اقدام از طرف جوان‌هایی انجام می‌شود که تحت تاثیر برنامه ماهواره‌یی یکی از مجریان سابق تلویزیون است که چند سالی می‌شود از کشور رفته است. او برنامه‌یی تحت عنوان ری استارت دارد و جوانی هم که فیلم آتش زدن در مسجد نشان می‌دهد، روی زمین عبارت ری استارت را می‌نویسد. البته شایعه شد این افراد از اعتقادات شیطان‌پرستی هم تاثیر گرفته‌اند. حالا رییس پلیس تهران بزرگ گفته افرادی که اقدام به آتش زدن در مسجد جوادالائمه (ع)

در منطقه شرق تهران کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند. سردار حسین رحیمی افزود: برخورد پلیس با هتک حرمت باورها و اعتقادات مردم، بسیار قاطع و جدی است. او با تکذیب شایعات مطرح شده مبنی بر اینکه افرادی که در این مسجد را آتش زده‌اند با گروه‌های شیطان‌پرستی مرتبط هستند، اظهار کرد: افراد دستگیر شده تحت اغوا و آموزش برخی شبکه‌ها و کانال‌های ماهواره‌یی، این عمل زشت را مرتکب شده‌اند.

 

ارسال نظر