کاهش 20 درصدی مخاطبان سینما

۱۳۹۶/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۹۳۶
کاهش 20 درصدی مخاطبان سینما

مدیرعامل موسسه بهمن سبز از کاهش 20درصدی مخاطبان سینماهای کشور در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمود کاظمی در پنجمین نشست سراسری مدیران امور سینمایی حوزه هنری در سنندج اظهار کرد: یک سال از نشست قبلی گذشت و 4سال از فعالیت بهمن سبز می‌گذرد و در طول این 4سال اقدامات خوبی توسط این موسسه انجام شده است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز وابسته به حوزه هنری افزود: اخلاق‌مداری رکن اصلی این مجموعه است و اخلاق جایگاه والایی در دین اسلام دارد و باید بکوشیم این مهم را سرلوحه کاری خود قرار دهیم.

او با بیان اینکه کم گذاشتن در کارها، حاضر نبودن در محل خدمت و همسو نبودن با سیاست‌های سازمانی با اخلاق‌مداری همخوانی ندارد، افزود: همکاران ما در مجموعه با تلاش مضاعف و ارتباط و تعامل بسیار خوب با مسوولان بستر توسعه اهداف سازمان و افزایش آمار در مراجعان سینما را فراهم کنند. کاظمی خاطرنشان کرد: امیدواریم در این نشست بستری برای بیان مشکلات و عوامل افت سینماها در کشور فراهم شود. او به گزارش عملکرد 4سال موسسه بهمن سبز اشاره کرد و گفت: هدف اصلی ما از تشکیل این موسسه سبز کردن تمام سینماها در سراسر کشور است. مدیرعامل موسسه بهمن سبز درآمد 6 ماهه امسال سینماهای حوزه هنری را 142میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این رقم در سال 92 حدود 42میلیارد تومان بود. به گفته او در 6 ماهه نخست امسال حدود 2میلیون و 520 هزار نفر مخاطب سینماها بوده‌اند که در کل کشور حدود 20درصد کاهش داشته است. کاظمی با بیان اینکه تعداد سینماها در طول ماموریت این موسسه از 65 سینما به 94سینما افزایش یافته است، گفت: ظرفیت صندلی سالن‌های سینمایی در سال 92 حدود 27هزار و 462صندلی بود که این آمار در سال 96 به 46هزار صندلی رسیده است. او ساماندهی منابع انسانی را یادآور شد و گفت: جذب نیروهای کارآمد و تحصیل‌کرده و جایگزین کردن با کارکنان بی‌سواد، کم‌سواد و بی‌انگیزه، برگزاری 8 دوره کارگاه آموزشی، نشست‌های تخصصی و تبادل تجربه برای مدیران سینما و امور سینمایی استان‌ها انجام شده است. مدیرعامل موسسه بهمن سبز گفت: درحال حاضر 343نیرو در این موسسه فعالیت دارند که 5 نفر فوق‌لیسانس، 62 نفر لیسانس و 189نفر دیپلم هستند. او با بیان اینکه الان هزینه‌های گزافی را سینماداران متقبل می‌شوند، گفت: متاسفانه دولتمردان ما سینماداران را رها کرده‌اند و این سینمادار با این همه هزینه بالا چگونه می‌تواند قامت خود را راست نگهدارد.

مدیرعامل موسسه بهمن سبز تصریح کرد: در طول 3سال گذشته بازسازی‌های خوبی در سطح سینماهای کشور انجام شده و در 14سینما در این راستا به صورت ویژه کارهای خوبی انجام شده است.

 

ارسال نظر