تعلیق پروانه واردات برنج تایلندی

۱۳۹۶/۰۷/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۸۵۴
تعلیق پروانه واردات برنج تایلندی

همین سه ماه پیش بود که قرارداد جدیدی برای واردات برنج از تایلند امضا شد و دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت که بخش خصوصی 200هزار تن برنج تایلندی خریداری کرده که تا 2 ماه دیگر با نرخ 2 الی 3 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

اما از سال‌ها قبل درباره کیفیت برنج تایلندی شک و شبهه‌های زیادی بود که با اعلام این خبر، حساسیت‌ها هم بیشتر شد.

حالا مدیرکل امور غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از تعلیق پروانه واردات برنج تایلندی برای بررسی کمی و کیفی این محصول خبر داده است.

بهروز جهت گفته جدیت سازمان غذا و دارو درباره برنج به عنوان قوت غالب مردم کشورمان تا آنجا پیش رفت که حتی در روزهای اخیر برای بررسی کمی و کیفی برنج تایلندی پروانه‌های وارداتی این نوع برنج را تا اطلاع ثانوی به تعلیق درآوردیم. او توضیح داده است: برنامه ارتقای ایمنی و سلامت برنج هم با طرح شناسنامه‌دار کردن برنج‌های وارداتی و تولید داخل و تدوین دستورالعمل اجرایی نحوه برخورد و فراخوان محصول برنج نامنطبق از سطح عرضه، به پیشرفت‌های خوبی رسید.

ضمن آنکه در راستای تضمین کیفیت و سلامت بیشتر برنج وارداتی، در آزمون‌های کنترل کیفیت، میزان حد مجاز فلزات سنگین ۲۰درصد کاهش یافته و حد مجاز سرب و آرسنیک به حداکثر ۱۲۰ppb  و حد مجاز کادمیوم به حداکثر ۴۸ppb تقلیل یافت و این حدود مجاز مبنای صدور مجوز ورود برنج به کشور شد.

 

ارسال نظر