لغو «داکا» خشم دموکرات‌ها را برانگیخت

۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۷۷۸
لغو «داکا» خشم دموکرات‌ها را برانگیخت

 واشنگتن‌پست:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از طرح اجرایی مهاجرت ترامپ منتشر کرده است. طبق این گزارش، رییس‌جمهوری امریکا این طرح اجرایی مهاجرت را که ۷۰ بند دارد به کنگره فرستاده است. دموکرات‌های ارشد کنگره نیز به‌شدت با اصول و مبانی مهاجرتی دولت مخالفت کرده و هشدار دادند که این روش کمکی به مهاجران غیرقانونی که در کودکی وارد امریکا می‌شوند، نخواهد کرد. به گزارش واشنگتن‌پست از جمله تصمیمات دولت ترامپ مبنی بر اصول مهاجرتی جدید مقابله با انتقال کودکان بدون مجوز از کشورهای امریکای جنوبی به داخل امریکا، تقویت امنیت مرزها و ساخت دیوار در مرز مشترک با مکزیک است. همچنین شامل اعمال محدودیت‌های شدیدتر علیه مهاجرت، مقابله با شهرهای امن و به کارگیری ماموران اخراج مهاجران خواهد شد. در صورت تصویب این طرح، زندگی مهاجرانی که از کودکی یا نوجوانی در امریکا ساکن شده و به اصطلاح به آنها «رویاپردازان» می‌گویند، با خطر روبه‌رو می‌شود چون باید این کشور را ترک کنند.

 یو اس ای‌تودی:

این روزنامه در صفحه اول خود گزارشی از تازه‌ترین توفان دریایی در جنوب و جنوب شرقی امریکا منتشر کرد. به گزارش این روزنامه، توفان «نیت» پس از «هاروی» و «ایرما» سومین توفان دریایی در مدت 6 هفته اخیر است که به امریکا می‌رسد. در بخش‌هایی از چهار ایالت یاد شده‌ وضع اضطراری اعلام شده است. توفان «نیت» شامگاه شنبه سواحل امریکا را درنوردید. «نیت» نخست از سواحل لوئیزیانا و فلات رودخانه می‌سی‌سی‌پی گذر کرد و سپس به سوی ایالت می‌سی‌سی‌پی رفت. توفان «نیت» در این ایالت ویرانی‌های گسترده‌یی ایجاد کرده است. طبق گزارش‌های رسیده، هرچند شدت توفان «نیت» به اندازه توفان‌های قبلی نبوده، اما برق بیش از 100 هزار مشترک در ایالت‌های آلاباما و می‌سی‌سی‌پی قطع شده است. در آلاباما 87هزار مشترک در بی‌برقی به سر می‌برند، همچنین 48هزار و 487 هزار مشترک در می‌سی‌سی‌پی نیز با قطعی برق مواجه هستند. خطوط انتقال برق در برخی مناطق بر اثر توفان به زمین افتاده‌اند و در منطقه گرندبی آلاباما خطوط انتقال دچار آتش‌سوزی شده‌اند.

 ال‌پایس:

بحران‌ها پس از همه‌پرسی استقلال کاتالونیا از اسپانیا هنوز به پایان نرسیده است. آن‌طور که این روزنامه اسپانیایی‌ در صفحه اول خود منتشر کرده است، پس از خشونت‌های پلیس اسپانیا با جدایی‌طلبان و اعتراض‌ گسترده حامیان استقلال، این‌بار نوبت به مخالفان استقلال کاتالونیا رسیده است. به گزارش ال‌پایس، صدها هزار شهروند اسپانیایی در حمایت از اتحاد این کشور و اعتراض به اقدام دولت محلی کاتالونیا برای جدایی از سایر نواحی اسپانیا، در بارسلون دست به تظاهرات زدند. این تظاهرات یک هفته پس از برگزاری همه‌پرسی استقلال منطقه کاتالونیا برگزار شد که دولت و دستگاه قضایی اسپانیا آن را غیرقانونی اعلام کرده بود. برپاکنندگان این راهپیمایی خیابانی، خواستار انجام مذاکرات سیاسی برای حل بحران کاتالونیا بودند. با وجود آنکه دولت مرکزی اسپانیا اعلام کرده این همه‌پرسی را به رسمیت نمی‌شناسد، مقام‌های محلی کاتالونیا می‌گویند که با توجه به نتایج این همه‌پرسی، برای اعلام استقلال اقدام خواهند کرد.

 

ارسال نظر