ورزشکار حاشیه‌ای

۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۷۷۶

ماجرا از یک عکس شروع شد؛ عکس نوجوانی که روی ویلچر نشسته و دو مدال قهرمانی کشور در پرتاب نیزه و وزنه دارد. در شرح عکسی که از این نوجوان در فضای مجازی منتشر شده، او گفته هر سه ماه 45هزار تومان حقوق می‌گیرد، برای مسابقات کشوری از او صدهزار تومان دریافت شده و وقتی از مسابقات به اهواز برگشته، هیچ‌کس به استقبالش نرفته است.

اما رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان خوزستان روایت دیگری از این ماجرا دارد.

مهرداد شیروانی گفته این فرد سال گذشته همراه با 14نفر دیگر در قالب تیم جوانان استان به مسابقات کشوری اعزام شد و با توجه به اینکه ویلچری بود و کلاس‌بندی پزشکی صورت گرفت، در کلاس او هیچ شرکت‌کننده‌یی نبود ولی با توجه به اینکه ما برای او هزینه کرده بودیم، در مسابقه شرکت کرد و در دو ماده که رقیب هم نداشت، دو مدال افتخاری کسب کرد و این کار تنها برای تشویق او بود. او اظهار کرد: از اقدام خانواده این فرد و انتشار این عکس تعجب می‌کنم و آنها قصدی جز سوءاستفاده ندارند و به جای اینکه فرزند خود را وارد ورزش کنند و شاید ما بتوانیم از او یک قهرمان بسازیم، او را وارد مسائل حاشیه‌یی کرده‌اند و از او سوءاستفاده می‌کنند و این کار بسیار بد است.

به گفته او، اگر این نوجوان به فعالیت خود ادامه می‌داد شاید می‌توانست به مسابقات آسیایی اعزام شود ولی از اردیبهشت‌ماه سال گذشته دیگر سمت ورزش نیامد و خانواده‌ او بیشتر با همین سوءاستفاده او را از ورزش دور کردند. شیروانی همچنین به ایسنا گفت: این ورزشکار و دیگر نفرات تیم با هواپیما به مسابقات رفتند و برگشتند، ضمن اینکه مجرب‌ترین کادر فنی همراه تیم بود و البسه به صورت کامل در اختیار تیم قرار گرفت. نه تنها در دوران مدیریت من، بلکه در دوران مدیریت‌های گذشته نیز ریالی از ورزشکاران گرفته نشده است. من فکر می‌کنم هدف از انتشار مجدد این عکس، سوءاستفاده مالی بوده است.

 

 

ارسال نظر