«عکس‌ها حرف می‌زنند» در آکادمی شیلی

۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۷۷۴

فیلم «عکس‌ها حرف می‌زنند» به کارگردانی افشین امیاری به بخش مسابقه فیلم‌های بلند جشنواره آکادمی فیلم و هنر جنوب - شیلی راه یافت.

فیلم «عکس‌ها حرف می‌زنند» به کارگردانی افشین امیاری به بخش مسابقه فیلم‌های بلند آکادمی فیلم و هنر جنوب - شیلی راه یافت. فستیوال SOUTH FILM & ARTS ACADEMY FESTIVAL از ۲۳ مهرماه در شیلی شروع به کار خواهد کرد.

این فیلم پیش از این برگزیده بخش بلند داستانی فستیوال دریای کاراییب، فیکمارک ونزوئلا و... شده بود. به گزارش مهر، «عکس‌ها حرف می‌زنند» قصه فیلمسازی است که سعی دارد با تلفیق سینما به عنوان هنری متحرک و ناطق و عکاسی به عنوان هنری ثابت صامت فرم روایت جدیدی را تجربه کند که به پدیده‌ ثابت ناطق می‌رسد. فیلمساز به مدت یک هفته در آتلیه‌یی مستقر می‌شود تا روزی یک سوژه را پیدا کند که حاضر باشد از او عکسی گرفته شود و از آن مهم‌تر حاضر باشد، داستان عاشقانه زندگی‌اش را بازگو کند یعنی بعد از شنیدن کلمه عشق به یاد نخستین کسی و داستانی که می‌افتد آن را با زبان خود روایت کند تا مخاطب بدون هیچ پیش قضاوتی به تصویر شخص خیره شده و به داستانش گوش دهد. تمرینی برای گوش دادن... هفت آدم... هفت داستان عاشقانه. هفت نسل... تجربه عشق در نسل‌‌های مختلف. تفاوت‌ها و اشتراکات.

این فیلم ۶۲دقیقه‌یی شهریور ۱۳۹۵ در مشهد فیلمبرداری شد و جزو فیلم‌های آلترناتیو و ارزان است که به دور از تشریفات مرسوم فیلمسازی و با حذف عوامل غیرضروری با رقمی اندک ساخته شده است. افشین امیاری کارگردان این فیلم کارشناس ارشد مهندسی برق و دانش‌آموخته فیلمسازی از انجمن سینمای جوانان است و قبل از این فیلم، سه فیلم کوتاه به نام‌های «تحویل بهار» ۱۰۰ثانیه، «روزمردگی» ۱۷دقیقه، «غذا تمام شد!» ۱۹دقیقه ساخته است.

 

ارسال نظر